laat het los!

365 dagen verwondering – DAG 240

kennis-is-de-ontdekking-van-eenvoud-in-chaos

Loslaten, laat het los! … Je hoort en leest dit veel. De hamvraag is echter … hoe doe je dat? Op deze blog kon je reeds lezen hoe ik mij laat inspireren door wat anderen aanreiken, hoe ik het zelf uit test en dan te gepaste tijd een keuze maak, gebaseerd op mijn ervaringen.

Op dag 223 kon je bijvoorbeeld lezen: “Het lopen van het labyrint is te vergelijken met de drievoudige weg van een pelgrimLoslaten, Ontvangen en Toelaten (LOT)”.

Vandaag vond ik inspiratie bij De Witte Prins, in het artikel Een zaadje van kennis: een ontdekkingsreis naar eenvoudHet artikel vind ik de moeite waard om helemaal te lezen. Hieronder deel ik graag het gedeelte over loslaten.

LAAT HET LOS!

Je aandacht verleggen is een goede invulling voor degenen die roepen “Laat het los”, maar wees mild als je brein je niet los laat, hij is gewend de macht te hebben. Laat je gewoon vasthouden zonder er iets aan toe te voegen, en doe ondertussen gewoon een praktische taak die niet teveel aandacht vraagt, of zoek een afleiding waarin je relatief in kunt ontspannen. Na een tijdje wordt het dan vanzelf beter en komt er ruimte.

Het zijn de momenten waarop je er niet mee bezig bent die je de antwoorden zullen brengen, de momenten waarop je simpele arbeid verricht, in de tuin werkt, slaapt en uitrust of gewoon plezier hebt. Deze momenten voeden je lichaam en geven je de rust waarin de eenvoud ruimte krijgt om zich te tonen. En soms wanneer je het niet eens meer verwacht komt er een antwoord op een vraag. Misschien wel als je lekker dommelt na je nachtrust en de dag je nog niet bereikt heeft.

Het is wel leuk leven zo, want alles wordt voor je gedaan, althans alles wat met keuzen te maken heeft. Het is dan slechts nog jouw taak om je met andere leuke en noodzakelijke zaken bezig te houden en op te merken wanneer een antwoord in je opkomt. Oke, opletten… niet voor iedereen al zo gemakkelijk natuurlijk.

Hou maar van de eenvoud in je dag. Dat maakt je leven veel simpeler en voelt prettig.

Hans Schuijff (18/8/2015)

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 20 augustus 2015

(Bron afbeelding)

Een gedachte over “laat het los!

  1. Dankjewel voor het compliment aan mijn artikel Viviane. Ik voel me vereerd door je gebaar. Fijn dat je hier je inspiratie doorgeeft, zoals ik dat ook probeer via mijn verhalen. Je blog ziet er erg mooi uit. Ik wens je er alle succes mee, en wens je nog veel toekomstige inspiratie.
    Groetjes, Hans

Reacties zijn gesloten.