Japans gedicht op zaterdag – ligconcert

154_SF-KO-soundfulness-klankontspanning-341-630x300Gisterenavond nam ik deel aan een meditatief ligconcert begeleid door Sabine Ameloot (Heart&soulflow klank-en danstherapie) en Rika Rotsaert (Stembevrijding) in Woestara te Oostkamp. Op een matje en onder een dekentje werd ik ondergedompeld in een bad vol helende energie.

Deze ervaring inspireerde mij voor mijn Japans gedicht op zaterdag, naar een idee van Doldriest.

drum didgiridoo
klankschalen windchimes en
twee vrouwenstemmen
namen mij mee op een reis
door het tropisch regenwoud

de rustgevende
natuurgeluiden namen
mij zachtjes mee en
brachten mij op de grens van
diepe ontspanning en slaap.

©vivapo – 20/5/2017

Een hartelijke groet, Viviane Van Pottelberghe – 20 mei 2017

Bron afbeelding

5 gedachten over “Japans gedicht op zaterdag – ligconcert

  1. Whoa ik herinner en herken door je gedicht precies weer hoe dat klinkt. Klankschalen, mits goed behandeld, zijn heerlijk.

Reacties zijn gesloten.