zeswoordenverhaal – uitstelgedrag

Schermafbeelding 2017-05-03 om 09.36.00

80-jarige ontdekt de betekenis van OMG

Als antwoord op Marion Driessens’ schrijfuitdaging.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe, 3 mei 2017

16 gedachten over “zeswoordenverhaal – uitstelgedrag

  1. Wat een hilarische bijdrage eigenlijk … en dat wordt vergroot als je Robs verklaringen erbij leest en in die zin plaatst….

  2. O wat vreemd confronterend… toevallig hadden we daar gisteren een gesprek over in de leraarskamer. Een collega haar schoonmoeder was overleden. Het mensje was tijdens het sterven panisch. Ze richtte zich telkens op en stamelde half verdoofd ‘ik durf niet, ik durf niet…’ Het mensje was 90, heel ziek en zwak. Toch leverde ze een geweldige strijd. Ze durfde nog niet te sterven. Doodsangst is van alle leeftijden, leid ik daaruit af… Het verhaal liet mij niet echt los. En nu lees ik dit beeldverhaal van jou…

      1. Ik was er niet goed van. Moet ook steeds aan mijn moeder denken die 94 is en een grote doodsangst heeft en nog heel graag leeft. Ik denk echt dat dit gegeven toch zwaar onderschat wordt en dat er maar weinig wordt gedaan om deze angst te onderzoeken en laat staan er iets aan te doen. Het houdt me bezig.

      2. Heel erg akelig. Geloof in het hiernamaals, in wedergeboorte of in een paradijs biedt misschien troost en houvast. Maar het is werkelijk doodeng.

  3. Ik dacht altijd ‘Oh My God’, afgekort tot ‘oh my’ bij gebrek aan letters. Maar het is dus multi-intepretabel begrijp ik na lezing van de link van Rob 😊
    Leuk gevonden!

  4. Een verhaal met lagen, Viviane. Op het eerste gezicht komisch, maar daarna volgt een diepere betekenis, zeker als je de reactie van Bea leest. Sterk gevonden!

Reacties zijn gesloten.