Japans gedicht – 04

p1030263-kopie-2

bloeien zonder blad

naast verdorrende bloemen

giftig toverkruid

©vivapo – 22/10/2016

Voor mijn Japans gedicht – een uitdaging van Doldriest – ging ik deze week voor de haiga.

Haiga: natuur | drie regels | 5-7-5 | haiku met afbeelding.

Ik liet mij voor de haiku inspireren door de blog van Natuurfreak – waar je meer verneemt over de herfsttijloos, een krokusachtige plant waarvan alle delen zeer giftig zijn.
Wikipedia leerde mij dan weer dat de plant in de Middeleeuwen werd gezien als een toverkruid.
Voor de afbeelding putte ik uit mijn foto-archief.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 22 oktober 2016

foto’s: ©vivapo

 

8 gedachten over “Japans gedicht – 04

    1. los van elkaar ja, maar jij inspireerde mij vanochtend wél; ik herinnerde mij dat ik die bloemen recent had gefotografeerd en mij toen erover had verwonderd dat die in deze tijd van het jaar bloeien.

  1. Wat mooi om zo de inspiratie te krijgen en zo ook weer te uiten. Ik wist niet dat ze giftig waren, weer wat geleerd. Mooi zijn ze hè, leven in een seizoen van, een soort van, versterven…

Reacties zijn gesloten.