Limerick op zondag – Biesbosch Challenge

Tijdens een wandeling in de Brabantse Biesbosch
Mannen en vrouwen, ze renden er duchtig op los
Ze liepen twee aan twee
Hadden elk een rugzakje mee
Op de parking daar zag ik hun stalen ros.

Ze hadden die daar achtergelaten
Om zich te oriënteren op hun kaarten
Vooraleer een sprintje in te zetten
En onderweg goed op te letten
Onder de concurrenten liepen heel wat maten.

Toen ze mij voorbij liepen bekeek ik hun spieren
Niet voor niets liepen ze voor Spieren voor Spieren
Ten voordele van kinderen met een spierziekte
En wetenschappelijk onderzoek voor spierziektes
Benieuwd wie na afloop de overwinning mocht vieren.

De Biesbosch Challenge is een non-stop sportieve uitdaging
Kan tussen de zes en acht uur duren, zonder overdrijving
Onderdelen zijn kanoën en rennen
Ook fietsen kickbicken en zwemmen
Velen voelden zich geroepen, slechts 60 teams kwamen in aanmerking.

©10/9/2017



Van harte, Viviane Van Pottelberghe, 10 september 2017

foto’s: vivapo

BewarenBewaren

9 gedachtes over “Limerick op zondag – Biesbosch Challenge

  1. Hé, Viviane,je hebt het over….’spuitjes’? Wel grappig dat je dit mailt…Deze ochtend,bij het wakker worden,dacht ik sterk aan mijn tof W-end geweest met “De zingende Brug”‘ in het Bieschbos,laatst in mei! Geniet!

  2. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 37 – mijmeren op papier

Reacties zijn gesloten.