wat deel ik?

questions-2212771__340

365 dagen verwondering is de ondertitel van vivapo’s blog. In 2015 schreef ik hier iedere dag een logje over verwondering. Alhoewel ik mij nog dagelijks verwonder en dagelijks schrijf, vind je dit niet meer dagelijks op deze blog.

Vanavond verwonderde ik mij over twee onderwerpen waarover ik hier graag wil delen.

Schrijfpauze

Ik heb een achterstand opgelopen in het dagelijks schrijven van elfjes, haiku’s en tanka’s, een taak die ik mij had voorgenomen begin dit jaar.  Normaal gezien zou ik morgen (op de blog Mijmeren) het overzicht van week 29 online zetten maar zelfs week 28 is nog niet gepubliceerd. Reden? Ik heb tijdens die twee weken het beoogde aantal niet gehaald. Ik hoor u denken … so what? maar voor mij ligt ‘het niet nakomen van engagementen’ gevoelig.

Een korte reflectie over mijn activiteiten van de voorbije weken onthulde mij: ik leg de lat te hoog voor mezelf.
Vrijwilligerswerk, werken in ons huurtuintje en enkele uitstapjes met mijn geliefden, was een bron van genot.
Ik mediteerde en schreef de voorbije weken dagelijks en ook daar kon ik ontzettend van genieten.
Ik schreef zelfs een gastlog voor een besloten blog van en voor vrouwen.
Naast het volgen van interessante workshops  begeleidde ik zelf ook workshops die ik met plezier heb voorbereid.
Tijdens zwoele avonden in mijn tuin dompelde ik mij onder in twee online schrijfworkshops die mij aanzetten tot mediteren en schrijven.
Een blik op de inhoud van mijn geschreven dagboeken en mijn blogs (*) zetten mij met de voeten op de grond en deden mij herinneren aan mijn voornemen tijdens de workshop ‘Kom op adem’ vorige zondag: mild zijn voor mezelf. Dàt voornemen is wél de moeite waard om te volgen.

Vanuit mildheid gun ik mij een schrijfpauze, zowel op de blogs die ik volg, als op Facebook en in het dagelijks schrijven van elfjes en haiku’s.

Ervaringen

Bij het doornemen van mijn digitale brievenbus las ik onderaan op de nieuwsbrief van Boventoon:

Ervaringen
Deelneemster Viviane schreef haar ervaringen neer van tijdens de workshop ‘Kom op ADEM’.
Ervaringen die ze graag deelt, ervaringen die de andere deelnemers herkenden.
Ervaringen die ik op mijn beurt graag met jullie deel.
Klik hier en ontdek de woordkunst van Viviane.

(get. Andy & Veerle, Boventoon)

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 21 juli 2017

bron afbeelding: Pixabay

(*) vivapo’s blog – 365 dagen verwondering / mijmeren op papier / vivapo mediteert creatief / vivapo’s natuurbeleving

 

 

3 gedachtes over “wat deel ik?

  1. dag Viviane, je zult je niet verwonderen als ik schrijf dat dit voor mij zo herkenbaar is! Ik verbind me met mezelf om bepaalde zelfgekozen opdrachten in een structuur te gieten en na te komen. Vooral het nakomen is voor mij belangrijk omdat ik – als ik dit doorbreek – zo moeilijk opnieuw op gang kom. Toch is het zinvol om alles eens compleet los te laten. Omdat in leegte (lees: overgave aan andere dingen) creativiteit ontstaat doordat het hersengedeelte waar je de opdrachten mee vervult, kan uitrusten. Dus eender wanneer week 28 of 29 gepubliceerd wordt, maakt niet uit: lezen doe ik het met veel plezier :-).

  2. Dankjewel Vivianne en Kom op adem ! de natuur geeft nu haar kracht af, haar oogst, oogst en ga met haar mee door alle kleuren van de herfst, de slaap van de winter…
    ik ben dankbaar dat ik je heb leren kennen een grote meerwaarde voor mij, als blogger en als mens.
    Bedankt en tot later !

  3. Ieder heeft af en toe eens een rustpauze nodig ,anders zouden wlij ons zelf voorbij lopen.Wens je een hele fijne tijd zonder quotes of verplichtingen.Trek de natuur maar eens in.Niets zo goed om tot rust e komen en je hoofd leeg te maken.Ik zie je wel terug opdagen als je er klaar voor bent.

Reacties zijn gesloten.