na iedere wending …

P1050312

ik vertrouw mijn innerlijk kompas
tussen het hakgriend
bomen sterven waardig midden lentegroen
ik volg het pad

tussen het hakgriend
verbonden met de natuur rondom mij
ik volg het pad
zoals ik een labyrint loop

verbonden met de natuur rondom mij
rust omarmt mij
zoals ik een labyrint loop
na iedere wending een verrassing

rust omarmt mij
de tijd verstilt
na iedere wending een verrassing
verwondering mijn geboorterecht

de tijd verstilt
bomen sterven waardig midden lentegroen
verwondering mijn geboorterecht
ik vertrouw mijn innerlijk kompas

©vivapo – 10/5/2017

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 10 mei 2017

foto: vivapo – De Brabantse Biesbosch (buitenmuseum)

10 gedachtes over “na iedere wending …

  1. Lieve Viviane, wat schrijf je telkens weer treffende, rake gedichten en andere schrijfsels. Ik lees ze zo graag en het verrast me steeds opnieuw.

  2. Onvoorspelbare wending

    de weg
    die mensen gaan
    en ongezien vaak niet zelf kiezen

    blijkt zelden goed afgelijnd
    ‘t is een straatje met een eind

    na
    één bocht
    kunnen soms warme harten bevriezen

    Blijf tot aan het einde van de reis jouw kompas volgen, Viviane.
    Lenjef

  3. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 19 – mijmeren op papier

Reacties zijn gesloten.