grootouders & kleinkinderen – 03

IMG_1888Na het voetbal en het kabouterpad rondden we de zaterdag af met … knutselen. 

IMG_1885Ik liet mij inspireren door de idiosyncratische machine van Kristof Van Gestel en volgde –  op kleine schaal – zijn protocol met stappen om de idiosyncratische machine in gang te zetten:
– voorwerpen kiezen en hun vorm tekenen op een wit blad papier (stap 1)
– de tussenruimte opvullen in gearceerde kleuren (stap 2)
– de gearceerde vlakken overnemen op kalkpapier (stap 3)
– de op kalkpapier overgebrachte vlakken uitknippen (stap 4)
– deze abstracte vormen overtekenen op gekleurd papier (stap 5)
– een collage maken met de gekleurde vormen en op zwart papier leggen (stap 6).

Stap 1 en 2 deden we samen op zaterdagavond.
Stap 3 en 4 werkten we gedeeltelijk samen af
Stap 5 en 6 werkten we op zondagochtend af.

Dit is het resultaat van de zes stappen:

Stap 7 (zonder afbeelding): de gekleurde bladen waaruit de vormen werden geknipt vormen samen een prentenboek. Het is leuk om te ontdekken dat de abstracte figuren onze fantasie op een verschillende manier prikkelen.

Voor wie mijn blog nog niet eerder heeft gevolgd deel ik hierna wat fotomateriaal van de idiosyncratische machine die ik op 9 april 2017 – samen met volwassenen – in gang heb gezet in het S.M.A.K. te Gent.

Ik hoop dat ik nog voor 4 juni samen met mijn kleinkinderen een bezoek kan brengen aan deze tentoonstelling van Kristof Van Gestel.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 24 april 2017

Bron foto’s: ©vivapo

 

10 gedachtes over “grootouders & kleinkinderen – 03

  1. Viviane, ik weet dat het verschrikkelijk off-topic is, maar ik vind uw tafelkleed (of is het tafelzeil?) écht FANTASTISCH!!!!!

    • het is een tafelzeil dat ik gebruik om met de kleinkinderen te knutselen en daarbuiten gebruikt mijn echtgenoot het in ‘zijn’ atelier; anders zou ik het jou wel cadeau hebben gegeven!

  2. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 17 – mijmeren op papier

Reacties zijn gesloten.