volle maan collage april – 02

Groot was mijn verbazing toen ik na het lezen van mijn volle maan collage de begeleidende tekst van de Volle Maan Collage-schrijven cursus las.  

Onbewust had ik een collage gemaakt die aansluit bij het thema van deze volle maan die Eimaan wordt genoemd.  Maar er is meer.  Even onbewust had ik tijdens de stiltewandeling op 12 april – daags na volle maan – een oefening aangereikt die een link heeft met de collage van vandaag én met het thema van de volle maan.  Lezers van deze blog herinneren zich misschien mijn logje over de stiltewandeling, waarin ik deze afbeeldingen heb gebruikt.

Over deze synchroniciteit schreef ik een e.d.i.t. (*)

Synchroniciteit.
Het ei.
Symbool voor vruchtbaarheid.
Voor een nieuw begin.
Eimaan heet deze volle maan.
Ruimte innemen, oefening tijdens de stiltewandeling.
Vanuit mijn innerlijke ruimte naar buiten treden.
De schaal van het ei verkennen en doorbreken.
Durf ik een echte ontmoeting met het leven aangaan?
En durf ik een bewogen beweging in mezelf laten ontstaan?

©vivapo – 15/4/2017

Eimaan Collage

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 15 april 2017 (zaterdag voor Pasen)

Bron afbeeldingen 1 en 2: Pixabay
afbeelding collage: vivapo

(*) De e.d.i.t. (of edit) is een gedicht van 10 regels, beginnend met een zin van één woord en eindigend met een zin van 10 woorden. Iedere zin staat op een nieuwe regel. Deze dichtvorm is eind 2006 bedacht door columnist Jessica van der Burg.

 

4 gedachtes over “volle maan collage april – 02

  1. Het laatste halfjaar lees ik wel meer over synchroniciteit bij alles wat je onderneemt….. trillingen komen nader en nader tot eenheid… wat een reuzegevoel is dat hé!

  2. Wat een voorbeeld van intuïtieve fijngevoeligheid. Als vrouwen hebben wij die kracht om op intuïtieve manier connectie te maken met het grotere geheel.

Reacties zijn gesloten.