lente-sisterhood – 01

groepIk nam gisteren (25 maart) deel aan de eerste van vier sisterhood-dagen, begeleid door Katrien Van Reybrouck van het Ontdekkingshuis te Sint-Kruis/Brugge.

De lente-sisterhood was een unieke belevenis. Het integreren van klank en dans, speelsheid, de natuur en een zeer verzorgd ritueel, maakten van deze dag één groot LENTEfeest voor mij.

De opbouw nodigde uit tot stil zijn en luisteren om onverwachte ontmoetingen toe te laten. Als universele vroedvrouw leidde Katrien met liefde, geduld en zachtheid zeven geboortes in en liet ze ons in de voetsporen van de universele moeder stappen.

Durga en Kali waren nooit ver weg. We reciteerden op verschillende momenten de mantra

OM Eim Hreem Kleem Chamunday viche

die zelfs vandaag nog resoneert in mijn geest, mijn hart en in iedere cel van mijn lichaam.

Als een pasgeboren kind voelde ik mij na afloop kwetsbaar, blij en gelukkig. Vanuit zelfzorg zette ik mij aan het schrijven voor ik ging slapen. Na een zalige nachtrust voel ik mij nog steeds blij, gelukkig en verbonden met met de Natuur om mij heen, met mijn natuur en met nog veel meer wat ik dan maar als het Onnoembare benoem.

Wat ik vannacht schreef kan je in volgende logjes lezen.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 26 maart 2017

 

2 gedachtes over “lente-sisterhood – 01

  1. Pingback: lente-sisterhood – 02 | vivapo's Blog

  2. Pingback: lente siterhood – 03 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.