limerick 05 – vliegen

vliegenIk mocht meespelen met zing zo van Melody Music om op zondag een limerick te schrijven.  Er stonden echter nog enkele andere schrijfopdrachten in de wachtrij waardoor ik mijn limerick pas op dinsdag kon delen.

Ik liet mij inspireren door een tekening. Niet zomaar een tekening, maar één die ‘Tekening van het jaar 2016’ (*) gewonnen heeft.

zeven gitzwarte vliegen

konden hun outfit niet kiezen

ze oefenden dagelijks voor het waterballet

op de vloer van het damestoilet

toen kreeg de poetsvrouw hen in de smiezen

©vivapo – 20/2/2017

Deze limerick inspireerde mij dan weer voor een haibun (tanka bij een afbeelding) in het kader van de wekelijkse opdracht die ik aanreik in de FB groep #Mijmeren in haiku en tanka.

zeven gitzwarte
vliegen oefenden samen
voor waterballet
aquagym was hen te nat
ze hielden het liever droog

©vivapo – 20/2/2017

(*) Dancing with the flies won ‘Tekening van het jaar 2016’. Het is een werk van Wilma Stegeman, houtskool op papier, 95 x 75 cm. Op de blog Mijmeren kan je trouwens het juryrapport lezen.

Taalweetje: waar komt in de smiezen hebben vandaan?

Onze Taal geeft als eerste van een hele reeks betekenissen: Iets/iemand in de smiezen hebben heeft de grondbetekenis dat je iets of iemand opmerkt.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 20 februari 2017

Bron afbeelding

4 gedachtes over “limerick 05 – vliegen

Reacties zijn gesloten.