geluk – 03

schrijfnestEen eerste, een tweede en nu een derde blogbericht dat mij vandaag bij GELUK bracht.

Ik geniet van het uitwerken van opdrachten voor het SchrijfNest.  Het overkomt mij regelmatig dat ik de ochtend zelf het programma aanpas omdat er mij een nieuwe oefening te binnen schiet.  Het overkomt mij zelfs … tijdens het SchrijfNest. Dat was ook het geval op 15 februari.  Eén van de deelnemers was eerder klaar met de voorgestelde schrijfopdrachten.  Die vrije tijd kan creatief worden ingevuld door de deelnemers zelf, anderen genieten van een kop koffie of thee tijdens het herlezen van hun teksten of van de stilte.  Ik hoorde woensdag mezelf een deelnemer toefluisteren: je kan dezelfde opdrachten ook in de omgekeerde volgorde doen.

Eén van de andere deelnemers heeft de ingeving-van-het-moment meegenomen en zichzelf thuis extra schrijfopdrachten gegeven. Ze publiceerde vandaag op de blog Schrijfselssite een derde bericht over het SchrijfNest van 15 februari, met deze inleiding.

Ondertussen ga ik verder aan de slag met de gekregen woorden. Ik neem de opdrachten uit het SchrijfNest maar verander de volgorde zodat elk woord een andere opdracht krijgt.

Ik had het kunnen weten want ze had eerder aangekondigd.

Op dit SchrijfNest kan ik nog lang teren! Een eerste aflevering met de gekregen woorden die vetjes gedrukt staan in mijn schrijfsels. Van sommige opdrachten maakte ik thuis een andere versie. Ik noteer ze hier allemaal. Misschien interesseert het jullie om te zien hoe ik van de ene versie naar de andere toewerk.
Onderstaande is geschreven in de volgorde van de acht opdrachten. Ik leg mezelf de taak op alles nog eens over te doen met dezelfde woorden maar met de opdrachten in omgekeerde volgorde. Daarnaast wil ik mijn zelfgekozen woorden ook op deze twee manieren uitwerken.
Er komen dus nog schrijfsels uit hetzelfde SchrijfNest.

Zeg nu zelf, je zou als schrijfanimator toch voor minder GELUKKIG zijn?

En mijn geluk kon vandaag niét op.  Want er zijn meerdere deelnemers die hun teksten met anderen willen delen en op die manier een veld van schrijfinspiratie creëren.  Je vindt hier enkele van hun teksten én de link naar hun persoonlijke blog.  Warm aanbevolen!

Op zondag 12 maart 2017 lezen een aantal deelnemers van het SchrijfNest om 11 uur voor uit eigen werk tijdens het co café te Brugge (gratis toegang).  Meer info vind je op deze pagina.

Een hartelijke groet, Viviane Van Pottelberghe – 19 februari 2017

Bron afbeelding: ©vivapo

Een gedachte over “geluk – 03

Reacties zijn gesloten.