volle maan collage – januari – 03

schermafbeelding-2017-02-01-om-08-58-09

Bij de overgang van oud naar nieuw gaf ik aandacht aan mijn wensen en verlangens: onder meer tijdens een workshop bij Duopraktijk voor Leven en Welzijn, in het kader van de ‘Volle Maan Collage-schrijven cursus’ (Zinderen)  en in vivapo’s SchrijfNest.

Dit alles mondde uit in een 15-delig commitment, een verbintenis met mezelf om goed voor mezelf te zorgen de komende tijd. Bij mijn commitment 10 “meer lezen en schrijven” voegde ik een voetnoot toe:

“Ik startte ooit met volle moed met (het lezen van) The Artist’s way, een boek met een persoonlijk ontwikkelingstraject ontworpen door Julia Cameron. Door middel van tal van schrijfopdrachten helpt het je om meer creativiteit te (her)ontdekken.
Ik ben toen niet verder geraakt dan te oefenen met de twee basisopdrachten: de ochtendpagina’s en het wekelijks kunstenaarsuitstapje.
Ik bracht het boek onverrichterzake terug naar de bibliotheek en nam mij voor om ooit het volledig traject te doorlopen wanneer het boek mij toevalt en/of ik kan deelnemen aan een groepstraject.”

Tijdens die periode schreef ik zelfs twee spiegel-elfjes (zie afbeelding) over The Artist’s way. 

Ik geloof in de kracht van het uitdrukken van wensen en verlangens in geschreven vorm.  Neem nu wat in bovenvermeld kadertje staat.  Kort na de publicatie van deze ‘voetnoot’ viel het boek mij toe. Een spiksplinternieuwe versie werd mij … geschonken!

Vandaag viel mij een website toe van iemand die zich in haar praktijk door The Artist’s way laat inspireren en … creatieve groepstrajecten begeleidt!

Ervaring leert mij dat wat ik uitdruk ook naar mij toekomt, al gebeurt dat niet altijd in de vorm die ik voor ogen had.  De afstand Brugge-Oetingen is voor mij niet te overbruggen om zo’n groepstraject te volgen.  Ik maak mijn wensen en verlangens vanaf vandaag zo concreet mogelijk (een tip die mij trouwens werd aangereikt tijdens het SchrijfNest vorige maand)!

een
groepstraject The
Artist’s Way in
Brugge volgen is mijn
verlangen

©vivapo – 1/2/2017

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 1 februari 2017

bron afbeelding: vivapo

5 gedachtes over “volle maan collage – januari – 03

  1. Dit is veel meer vragen dan dat je wensen zouden uitkomen Viviane… dat is vragen naar ‘wonderen’ in de puurste betekenis van het woord.

    Vraag en je zal krijgen…

  2. Pingback: mijmeren in elfjes, haiku en tanka – 05 – mijmeren op papier

Reacties zijn gesloten.