Brief aan mijn kind – 13/4/2016

Lieve kind.

Wanneer je deze brief gaat lezen dan ga je op eigen benen staan. Dan laat ik je los, dan laat ik je je eigen weg gaan.  Ik voel de neiging om jou goede raad te geven, om je te behoeden om op het verkeerde – slechte – pad te gaan.  Maar dat doe ik niet, want dan zou ik een oordeel hebben op al de wegen die van het mijne verschillen omdat ik in de illusie zou leven dat mijn weg dé weg is.

Het Leven heeft met ieder van ons andere plannen voor. Onze ziel heeft nog voor de conceptie de weg gekozen die het wil volgen zonder de kennis over de hinderpalen die het op die weg zal vinden.

Het is vooral de manier waarop je met die hinderpalen om zal gaan die jouw Leven zal bepalen.

Toch is er één constante in mijn leven geweest die ik ook aan jou wil doorgeven.  Je bent in staat om heel veel te creëren om dat wat je creëert te laten vermenigvuldigen.  Je zal – net als ik – steeds kunnen kiezen tussen Angst en Liefde.  Je kan zaadjes van Angst – in allerlei vormen – water geven en het zal welig tieren.  Je kan ook Liefde water geven en Liefde zal Liefde creëren.

Heb geen angst om je eigen pad te volgen.  Gun ook de ander de ruimte en de vrijheid om haar of zijn eigen pad te volgen.

Liefde
voor mezelf
hefboom om mijn
eigen weg te
gaan zonder schuldgevoel
naar anderen
toe.

Liefde
is de
hefboom om anderen
de vrijheid te
gunnen hun eigen
pad te
volgen.

Ik gun jou de vrijheid zoals ik mezelf ook de vrijheid heb gegund om mijn eigen weg te gaan.

Ik hou van jou, welk pad je ook volgt.
V.

 

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 30 januari 2017

7 gedachtes over “Brief aan mijn kind – 13/4/2016

  1. Pingback: commitment – n° 7 – 03 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.