Limerick 01 – verandering van spijs

Marion Driessen slaagt er met haar blog Doldriest in om mij te doen schrijven.  Meer nog, zij bedenkt nu en dan een schrijfuitdaging waar ik mij nooit eerder aan waagde. Vandaag was dat: Limerick je mee over eten?

Marion schreef een eerste limerick in een bericht met de titel verandering van spijs. Wie op de uitdaging ingaat mag op de blog een limerick schrijven.  En zo werd mijn eerste limerick geboren. Bij het herlezen heb ik de vierde regel een weinig aangepast.

een jonge vrouw uit Voeren
zat in een tea-room in Oeren
ze nipte aan een glas groene thee
dat viel echt wel mee
tot ze luidop begon te boeren

©vivapo – 21/1/2017

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 22 februari 2017

13 gedachtes over “Limerick 01 – verandering van spijs

  1. Pingback: Limerick… bijna dag op dag 40 jaar later… | NICS NIEUW VERHAAL

  2. Dag viviane, ik heb er ook eentje geschreven op marion dries limerick grt sandra

  3. Pingback: limerick 02 – zing zo | vivapo's Blog

  4. Pingback: mijmeren in elfjes, haiku en tanka – 04 – mijmeren op papier

Reacties zijn gesloten.