wandelen in stilte – 11/1/17 – 03

 

Na springtij voor mijn hart en een viertal rondgedichten rolden er twee sneeuwballen(*) uit mijn pen.

p1020418Stappen
met aandacht
voor het contact
van mijn voeten met
de aarde bracht mij bij
WIE IK BEN en MIJN BESTAAN.
Stappen met aandacht voor mijn ademhaling bracht
mij bij VERTROUWEN en LEVEN IN HET NU.
Stappen met bewuste aandacht voor wat ik zie, hoor,
ruik, proef en voel bracht mij bij materie LOSLATEN.

Wanneer ik mij vanuit mijn hart open stel voor jou
dan glijd jij met jouw voeten in mijn schoenen
en stappen we samen verder, hart in hart.
Wanneer ik bereid ben om los te
laten, melden er zich duo’s aan:
Karel en Karel, Tijl en
opa, Jade en oma-oma.
VERBINDING met mijn
wortels en
bron.

p1020431

Van harte, Viviane Van Pottelberghe, 11 januari 2017

Bron foto’s: ©NicoleD

(*) De sneeuwbal bestaat uit 10 regels. Elke regel heeft een beperkt aantal woorden. De eerste regel heeft 1 woord, de tweede 2, de dede 3 … de tiende heeft 10 woorden. De regels kunnen samen een zin vormen of herhalingen bevatten
Bron
In tegenstelling tot de e.d.i.t. vormen de woorden in een sneeuwbal niet noodzakelijk één zin per regel.

13 gedachtes over “wandelen in stilte – 11/1/17 – 03

  1. Ik geraak stilaan het noorden kwijt door die ontelbare vormen van schrijven.Gelukkig kan ik altijd op je blog terecht om het opnieuw te lezen.Sneeuwballen kende ik alleen van sneeuwpret

    • Jouw reactie motiveert mij om te blijven refereren naar de blog waarop ik de schrijfvormen toelicht die ik in het SchrijfNest aanreik en zelf ook gebruik. Een dankbare groet, Viviane

    • Chantal, ik weet niet waar die zin plots vandaan kwam; bij het overtypen (van mijn dagboek naar de computer) bleef ik er zelf verrast en met een fijn gevoel naar kijken; dank je voor jouw reactie.

  2. Pingback: Eerste stiltewandeling van 2017 | NICS NIEUW VERHAAL

  3. Heel fijn Viviane om jouw ervaring met ons te delen…
    Elk heeft een eigen intense ervaring, waar zij op dat moment aan toe is.
    Elke dag en elk uur zijn verschillend… mocht je deze wandeling/oefening op een andere dag herdoen… verkrijg je een heel ander verhaal…

    Super!!!
    Dank voor de fantastische begeleiding, Viviane!

    • De interactie tussen deelnemers en de begeleider maar ook tussen mensen en de natuur, zorgen voor het welslagen van zo’n activiteit. Vandaar dat ik jouw mening deel: doe deze stiltewandeling met andere mensen en op een ander moment … dan ga je een totaal andere ervaring tegemoet. Doén!

  4. Pingback: Schrijvend naar de natuur kijken – 11/1/2017 – mijmeren op papier

  5. Pingback: archief – vivapo's natuurbeleving

  6. Pingback: mijmeren in elfjes, haiku en tanka – 02 – mijmeren op papier

  7. Pingback: Stiltewandeling 11 januari 2017 (2) | NICS NIEUW VERHAAL

Reacties zijn gesloten.