workshop of vision board? – 01

marc-tristman-gedicht

Tijdens de laatste dagen van een jaar blik ik graag even terug op het voorbije jaar.  Gewoonlijk doe ik dat in mijn eentje, heel dikwijls zelfs na de feestdis op oudejaar.  Bij de start van het nieuwe jaar maak ik dan een vision board.

Dit jaar gooide ik het over een andere boeg.  Ik volgde – vanuit een nieuwsgierige houding – een workshop begeleid door Chantal en Lut van duopraktijk voor leven en welzijn. In de aanloop naar deze workshop hadden zij bovenstaand gedicht gepubliceerd op hun FB profiel.

Na afloop van de workshop De jaren in en uit: terugkijken en afsluiten, vooruitkijken en plannen blikte ik mijn ervaringen in.

De meerwaarde van deze workshop is voor mij:
– de begeleiders lieten mij op een heel boeiende manier terugkijken en afsluiten, vooruitkijken en plannen …
– aan de theorie werden oefeningen gekoppeld
– ik kreeg modellen mee om thuis te gebruiken rond andere thema’s dan deze die vandaag aan bod kwamen
– we kregen hiervoor extra sjablonen mee, samen met een korte syllbabus
– naast het individueel – geschreven – werk mocht ik telkens met een andere deelnemer terugblikken op wat ik zelf had neergepend; daardoor kon ik nog dieper mijn woorden gaan proeven en voelen waar het mij raakte
– naast het delen van ervaringen met één deelnemer kon het ook – vrijblijvend – met de groep
– de workshop was doorspekt met poëzie; het streelde mijn hart
– Chantal en Lut hadden oog voor elke deelnemer, niet in het minst tijdens de afsluitende oefening met stappenplan
– we kregen tips mee maar de beide dames stonden ook open voor tips vanuit de deelnemers (ik hou hier o.m. enkele suggesties aan over voor interessante App’s)
– om af te sluiten kon ik – naamloos – een evaluatieformulier invullen. Ja, dat is interessant voor de begeleiders maar als deelnemer voel ik mij daardoor ook ernstig genomen
– er wordt een opvolging van deze workshop voorzien: 5 mei 2017; ik heb die datum alvast reeds gepind in mijn agenda!

Oh ja, ik schreef een kwartier geleden ook een spiegelelfje.  Je kan het eind van de week lezen in mijn laatste elfjes-weekoverzicht.

In één van mijn volgende logjes wil ik dieper ingaan op de titel van mijn logje van, vandaag ‘workshop of vision board?’. Een eerste conclusie: dit was een workshop om U tegen te zeggen!

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 29 december 2016.

Bron afbeelding

2 gedachtes over “workshop of vision board? – 01

  1. Pingback: workshop of vision board? – 02 | vivapo's Blog

  2. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 53 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.