volle maan collage december – 01

Op kerstavond – na een heerlijk maal – start ik met het zoeken van afbeeldingen die mij – vandaag – aanspreken. Ik knip, schik en plak ze tot een collage in het kader van de ‘Volle Maan Collage-schrijven cursus’ van Vanessa Matthyssen (Zinderen)

Ik probeer mijn collage te lezen aan de hand van een kort pantoum, een villanelle en een e.d.i.t.  Deze laatste wil ik hier graag delen.

img_1260

Uil.
Als krachtdier.
Mysterie en Intuïtie.
Hij ziet en hoort
wat voor anderen verborgen blijft.
De rups is ontpopt tot vlinder.
De nacht maakt plaats voor de dag.
Lachen, een taal die iedereen spreekt en verstaat.
Het is de kortste weg tussen twee onbekende wezens.
Een glimlach maakt zonder slag of stoot vrienden van vreemden.

Namasté. Het goddelijke in mij groet het goddelijke in jou.
Ik maak een buiging, handpalmen samen voor mijn hart.
Deze kerst denk ik aan Oost en West.
Ik zie en hoor boodschappen van liefde.
Wij houden elkaar een spiegel voor.
Ik zie: ik ben jij
en jij bent mij.
Deze mooie appel
is niet
zuur.

©vivapo – kerst 2016

Het is bijna middernacht.  Zalig Kerstfeest!

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 23 december 2016

7 gedachtes over “volle maan collage december – 01

  1. Gewoon heel mooi Viviane, en ik kan gewoon zien hoe dat je er ook van genoten hebt om deze collage to maken, geeft gelukkig gevoel van je zo uit te drukken. Geniet van een mooie Kerstdag.

  2. Pingback: volle maan collage december * 02 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.