#366 elfjes in 2016 – 48

Nog slechts enkele weken te gaan voor #366 elfjes in 2016. Vandaag het overzicht van zondag 20 november tot zaterdag 26 november.

haro

zondag 20 november – als Haro even boeiend schrijft zoals hij een lezing gaf vorige vrijdag in Let’s Co & Co dan zal dat boek vlug uitgelezen zijn …

De
bezielde aarde.
Voeling met de
ruimere dimensies van de
natuur.

Natuur
is doordrongen van leven
schrijft Haro Wijnsouw
in zijn
boek

#325/366-©vivapo

maandag 21 november – mijn Japans gedicht inspireerde mij voor

img_0772

aan
de keukentafel
genieten van ontbijt
en de uitvliegende spreeuwen
ochtendspektakel
#326/366-©vivapo

dinsdag 22 november – een kleine (en toch grote) stap gezet: de sessie van het SchrijfNest van november met als thema LOSLATEN aangeboden als … een eCursus tot 23 november

images

zes
elfjes schrijvers
gingen in zee
met aanbod om
schrijvend te mijmeren over 
loslaten
loslaten
aan de hand van
afbeeldingen; aanbod nog
één dag
geldig

#327/366-©vivapo

woensdag 23 november – de voorbereiding voor Mijmeren op papier in vivapo’s SchrijfNest van 7 en 21 december (*) leverde mij dit spiegelelfje op:

Printdraaiboek
SchrijfNest december
staat op punt
ik verkneukel mij reeds
verrassing

verrassend
want hoe je kijkt
is wat je
ziet en
voelt

#328/366-©vivapo

donderdag 24 november – een elfje geïnspireerd door een foto van Manuela De Meester waarover ik dinsdag dit Japans gedichtje schreef

zachtroze hemel
aardbewoners gezegend
engelen juichen
©vivapo – 22/11/2016

 

manuela
een
zachtroze hemel
laat zachtroze energie
in de harten druppelen
zegening

#329/366-©vivapo

vrijdag 25 november – de lachende specht op de blog van Natuurfreak (**) inspireerde mij vanochtend voor een elfje maar ook voor een Japans gedichtje

met knalrode kruin
zwart masker, lachende roep…
daar … de groene specht!
©vivapo – 25/11/2016

groene-spechtmet
zwart masker
onder knalrode kruin
een lachende groene
specht!
#330/366-©vivapo

zaterdag 26 november – een foto die ik vanochtend op Facebook zag verschijnen bleef mijn aandacht vragen tot ik een tanka schreef

monikk

foto
van roerdomp
streelt mijn hart
en inspireert mij tot
schrijven
schrijven
van een Japans gedicht
(haiku of tanka)
opent nieuwe
wereld 
#331/366-©vivapo

Tot volgende week!

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 26 november 2016

(*) Er zijn nog enkele plaatsen vrij in het SchrijfNest op 7 december; 21 december is volzet.
(**) Klik op de link van de lachende specht voor de inspirerende foto van Natuurfreak.

Bron foto’s:
#325
#326: vivapo
#327: internet
#328: vivapo
#329
#330
#331: navraag leerde mij dat DUONG QUOC DINH de fotograaf is van deze foto die vrij op internet circuleert

2 gedachtes over “#366 elfjes in 2016 – 48

  1. Pingback: Japanse dichtvorm – de roerdomp | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.