thuiskomen – 02

In mijn bericht over thuiskomen verwees ik gisteren naar het thema van Mijmeren op papier in het SchrijfNest van vandaag: loslaten.

deelnemers SchrijfNest
vallen als herfstbladeren
bij mist en regen
ook de facilitator
mag loslaten oefenen
©vivapo – 16/11/16

Als begeleider van deze workshop werd ik aardig op de proef gesteld, onder meer door maar liefst drie last-minute annuleringen, door een super-actieve deelnemer en een deelnemer op zoek naar haar zielehuid.  Daarenboven waren minstens vier van de deelnemers … échte dichters en heeft één van hen meer dan vijftig jaar ervaring in de schrijfvorm die we vandaag voor het eerst zouden beoefenen. Het zoeken naar evenwicht tussen het woord geven en het woord nemen was dansen op een slappe koord.

Onze grootste overwinning is niet dat we nooit vallen, maar dat we steeds weer opstaan als we zijn gevallen (Confucius).

Ik kon oude denkwijzen, de drang naar perfectie en behoefte aan bevestiging loslaten. Alles wat ik losliet veranderde in een zegening. Ik voelde mildheid naar mezelf én anderen maar ook dankbaarheid voor de inzichten en acties die mijn hart en mijn volle maan collage van november mij influisterden.

ik zeg wat ik meen
en vat niets persoonlijk op
ik doe wat ik kan
geïnspireerd door mijn hart
mijn geluk geef ik door
©vivapo – 16/11/16

img_0760

In het SchrijfNest van december gaan we verder oefenen met de nieuw ontdekte schrijfvorm, gewoon om het plezier van het schrijven. Mijn ambitie voor het SchrijfNest is immers dat deelnemers elkaar inspireren en geïnspireerd worden om ook thuis te gaan schrijven.

images

 

Om de afwezigen niet op hun honger te laten zitten, nodigde ik hen uit om het programma van vandaag via de digitale weg te volgen.  Als klap op de vuurpijl heb ik een nieuwe Facebook-groep opgericht om volgend jaar ook de Vlaamse elfjes-schrijvers mee op sleeptouw te nemen en hen te laten proeven van en oefenen met de schrijfvorm waarvan wij vandaag reeds hebben gesnoept. De koekjes en truffels die de deelnemers vandaag mochten snoepen dankzij enkele milde schenkers, kan ik hen helaas niet via de digitale weg aanbieden.

 

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 16 november 2016

Bron
foto’s: vivapo
quote: internet

 

 

 

2 gedachtes over “thuiskomen – 02

  1. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 47 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.