een magische open deur

img_0759

Gisteren – 14/11/2016 – zou er een heel bijzondere maan te zien zijn. Een maan (Bloedmaan of Offermaan genoemd) die tot dan toe nog nooit zo dicht bij de aarde zou hebben gestaan in de 21ste eeuw als gisteren. Deze maan krijgen we immers pas terug te zien in 2034. Gisteren was het dus hét moment om te mediteren en tot rust te komen.

Ik keek er naar uit.  Er werden plannen gesmeed voor een volle maan meditatie – ja zelfs dansen bij volle maan – én om de bloedmaan te fotograferen.  De mist stak er een stokje voor. Groot was mijn ontgoocheling toen alle plannen in het water vielen en ik met mijn verlangens in de kou bleef staan.

Ik bleef echter niet bij de pakken zitten maar stelde mij de vraag of ik vanuit een slachtoffer idee wilde leven of vanuit een diep bewustzijn. Tijdens supervisie die dag had ik spontaan mijn unieke zijn – bestaande uit mijn talenten en gaven – gedeeld. Ik had er ook ontdekt hoe sterk visualisatie werkt. Ik wou en zou dansen bij Volle Maan en dat deed ik dan ook. Nadien liet ik intuïtef ecoline druppels dansen op een wit blad papier.

 

Toen ik mijn intuïtieve tekening ging lezen kwam ik tot volgend inzicht.

Op
zoek naar
de Volle (Bloed)Maan
klim ik steeds hoger.
Ontgoocheld

Ontgoocheld
kom ik tot stilstand
en krijg ik
zicht op
inzicht.

Inzicht:
Dans met
je voeten op
de Aarde in de
maanenergie.

Maanenergie
ervaar je bij elke
liefdevolle verbinding met
je zusters
wereldwijd.

©vivapo – 14/11/2016

 

Vanavond maakte ik een bericht over mijn Volle Maan Collage voor november. Het eindigt met:
Het / lezen en schrijven van / mijn november collage / opent een / deur
die / mij naar / inzichten en geluk / leidt die ik mag / doorgeven.

Tot mijn verwondering las ik zo-even in een artikel over de Bloedmaan volgende passage:  “De maan onder invloed van Neptunus zorgt voor een magische open deur…”

Om het het verhaal (van synchroniciteit) compleet te maken was er dan nog de workshop die ik deze namiddag volgde bij Ateljee Ont-moeting, gewijd aan een verhaal uit ‘De ontembare vrouw’. Maar daarover meer in een volgend bericht.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 15 november 2016.

Bron afbeelding: vivapo

5 gedachtes over “een magische open deur

  1. Mooie ,grillige expressie.Spijtig voor de onzichtbare maan. Tegen 2034 zal ik er niet meer zijn maar er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen en zal trachten te verwezenlijken en jij zette je ontgoocheling om in iets positief.

  2. mooie tekening vind ik, ik kijk en zie er steeds meer in, een mooie blauw vogeltje een libelle, een eng persoontje met gekke muts, een prachtboom met zijn takken wauw. En ach die supermaan was eigenlijk helemaal niet zo super want het was om 14u volle maan en dus niet zichtbaar op dat moment dus die 13% groter hebben we ook niet gehaald (hier overigens ook niets gezien)

  3. Pingback: thuis komen | vivapo's Blog

  4. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 47 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.