alles kan, alles mag

1001004002089245

“Books are secret doorways to adventures and dreams. No matter where you are, new roads are only a page away” las ik vandaag op het FB-profiel van Marion Driessen (van Doldriest).Deze quote herinnert mij aan de e-cursus creatief dagboekschrijven ‘Op de wonderlijkste plaatsen‘ die werd bedacht en (gratis!) aangereikt door Vanessa Matthijsen van Zinderen. Deze wonderlijke schrijfcursus startte met de tekst waarmee het prentenboek van Dr. Seuss ook startte:

Gefeliciteerd!
Vandaag is jouw dag.
Doe ermee wat je wilt.
Alles kan, alles mag.

559855

Nèt vandaag ontmoette ik opnieuw het boek ‘De ontembare vrouw‘, deze keer in Ateljee Ont-moet-ing. Met Hilde Leplae als facilitator kon ik mij samen met twee mede-reizigers verdiepen in het Sprookje van Blauwbaard (*).

In mijn persoonlijke notities lees ik onder meer:

– luister ik naar mijn innerlijke criticus of naar mijn innerlijke wijsheid?
– sta ik in mijn zachte kracht of blijf ik pleasen?
– ben ik gezond nieuwsgierig? zoek ik op? zoek ik uit?
– getuig ik van daadkracht?
– vertrouw ik mezelf? het leven?
– durf ik de sleutel te gebruiken om licht te werpen op mijn talenten en schaduwkanten?

Intuïtief maakte ik nadien een collage, met woorden en enkele beelden.  Wat exact de opdracht was herinner ik mij niet meer. Wat ik mij wel herinner zijn de woorden van Dr. Seuss, bij monde van Hilde:

Gefeliciteerd!
Vandaag is jouw dag.
Doe ermee wat je wilt.
Alles kan, alles mag.

collage

Ik lees mijn collage en vertaal die als volgt:

hopbel
vrucht van
de vrouwelijke hopplant
bevat belangrijke bestanddelen waaronder
lupuline

bruisend
vol energie
delen van kunde
om het leven te
kruiden

mijn
drijfveer in
alles wat ik
doe is: vandaag deel
ik

schaduwminnaressen
belichten met
een lichtende toorts
hun schaduwkanten én hun
talenten

rozenbottel
opent zich
naar binnen en
luistert naar intuïtie en
inzichten

rozenbottel
opent zich
naar buiten en
deelt onophoudelijk en vol
energie

met
onverwachte klasjes
op stap in
prachtig wandelgebied vol
licht

groen
en doen
originele wentelteefjes planten
licht. Licht vergroot en
verkleint

©vivapo – 20/9/2016

En zo kom ik weer bij Vanessa Matthijsen, meer bepaald bij collageschrijven en bij mijn reactie op haar bericht Volle Maan Collage september: oogsten!:  “Het nodigt mij uit om KEUZES te maken: hoeveel tijd geef ik MEZELF en waarvoor. Misschien kies ik ervoor om mezelf tijd te geven voor een collage om zo dichter bij mijn intuïtie te komen.”

Gefeliciteerd!
Vandaag is jouw dag.
Doe ermee wat je wilt.
Alles kan, alles mag.

(*) Op 15 juni 2016 schreef ik reeds een logje over Blauwbaard.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 20 september 2016

Bron afbeelding 1
Bron afbeelding 2
Bron afbeelding 3: ©vivapo

 

9 gedachtes over “alles kan, alles mag

    • niet toevallig heb ik net dàt elfje uitgekozen voor mijn weekoverzicht; het is ook mijn favoriet.
      het artikel dat ‘schaduwminaressen’ als titel had ging – als ik het mij goed herinner – over de helleborus.
      het woord resoneerde echter wel om andere redenen.

    • niet toevallig heb ik net dàt elfje uitgekozen voor mijn weekoverzicht; het is ook mijn favoriet omdat dit woord heel sterk resoneerde toen ik het uitknipte maar nu nog steeds.

  1. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 39 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.