haiku / senryu zaterdag – 01

haiku-waterspiegeling

onvoorwaardelijk
licht en schaduw omarmen
waterspiegeling
©vivapo – 9/7/2016

Ingaand op een uitnodiging van Doldriest schreef ik de voorbije maanden een haiku-op-zaterdag. Vandaag werd de opdracht enigszins gewijzigd:

Schrijf een haiku of senryu op je blog/website over wat jou vandaag bezighoudt en geef het de titel Haiku / Senryu Zaterdag. Zet je bijdrage met een link naar je eigen post in een reactie op Doldriest. Je mag een foto of een tekening gebruiken, maar dat hoeft helemaal niet.

Ik ben benieuwd of ik nu een haiku of senryu schreef en kijk uit naar de reactie van lezers/schrijvers met ervaring!  In mijn bericht van gisteren vind je de definitie van HAIKU & SENRYU , verschenen op de blog van Doldriest.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 9 juli 2016

foto: vivapo (Het Zwin, 8/7/2016)

10 gedachtes over “haiku / senryu zaterdag – 01

  1. Of het nu een haiku is of een senryu Viviane, het is in de eerste plaats heel mooi. Zonder kennis van zaken (maar met de uitleg die je geeft in een vorig schrijfsel), denk ik dat je de twee in één geschreven hebt. Het is een beschrijving van natuur, evengoed op mensen toepasbaar. De woorden overstijgen hier de feiten, dus denk ik dat het zowel als haiku en als senryu geslaagd is. En tussen haakjes: prachtige foto!

  2. Zo sereen en groots in eenvoud… Ieder mens zal het op zijn manier interpreteren. Het is een kwestie van perceptie. De een zal er een haiku in zien omdat hij louter de natuur bekijkt. De ander zal er een senryu in herkennen omdat ze er een metafoor voor het menselijk omarmen in zien. Dus ja, een haiku is een haiku… Maar een haiku kan ook een senryu zijn… Dus het is een senryu, wat mij betreft.

    • Dank voor jouw feed-back Bea. Tot morgen.
      Nog een weetje: je kan morgen in Lissewege ook de blogster van ‘schrijfselssite’ ontmoeten!

  3. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 28 | vivapo's Blog

  4. Pingback: Senryu Zaterdag | Doldriest

  5. Pingback: kracht OntpOpt – 02 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.