je eigen weg gaan – 02

IMG_1899In een vorig bericht kon je lezen dat elk onderdeel van het programma van kunstwerk(t) vorige vrijdag voor mij een bron van inspiratie was. Heel wat details trokken mijn aandacht waardoor ik onbewust mijn eigen weg volgde terwijl ik samen met fijne mensen op weg was.

Tijdens de brugwandeling tussen het S.M.A.K. en het MSK vergezelde een ervaren gids mij (én anderen, maar soms had ik het gevoel dat dit niet zo was) tijdens een bezoek aan drie tentoonstellingen:
– Rinus Van de Velde’s Donogoo Tonga
– Michael Buthe’s Retrospective
– Donas, de enige Belgische vrouw in de internationale avant-garde.

Ik maakte echter ook van de gelegenheid gebruik om achteraf in mijn eentje de sfeer op te snuiven van een klein deel van de voorbije Flower Power tentoonstelling in het MSK. Ik liet mij prikkelen door een zinnenprikkelende versmelting tussen kunst en de kracht en schoonheid van de natuur (schuine tekst = overgenomen uit een persbericht). Maar ook door een praktisch detail in de inkom, waar ik met open mond het geduld van een man bewonderde.

het
MSK haalde
met Flower Power
zinnenprikkelende natuurobjecten binnen
museum

museum
ging op zoek naar
verband tussen bloemen
planten en
kunst

kunst
denkbeeldig landschap
grens tussen droom
en werkelijkheid geen dode
letter

letter
voor letter
verdwijnen alle zinnen
langzaam van de muur
engelengeduld

#157/366-©vivapo

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 5 juni 2016

Bron foto’s: vivapo
Locatie: MSK (Museum voor Schone Kunsten Gent)

3 gedachtes over “je eigen weg gaan – 02

  1. Wat een zalig medium is internet toch. Plus daarbij je foto’s en beschrijvingen in zowel volzinnen als in elfjes maken dat ik er zo’n beetje bij ben. Dank je wel!

Reacties zijn gesloten.