#Ideeënsafari deel 3 – speur naar het onvolmaakte (2)

regendruppels

Voor de derde etappe van deze ideeënsafari gaf Sigrid  van Iersel de opdracht: Ga in je eigen omgeving op zoek naar dingen die in verval zijn.

De Japanners noemen het Wabi Sabi. Dat is een Japanse levensfilosofie die de schoonheid laat zien van het onvolmaakte en vergankelijke. Kijk of je er schoonheid in ontdekt.

Aprilse
grillen schenken
mij vergankelijke pareltjes
uitnodiging om te genieten
NU
#119/366-©vivapo

treinstel grafitti

Graffiti
op treinstel
in Antwerpen Centraal
uiting van aanklacht of
creativiteit?
#119/366-©vivapo

Prikkelpad-02-01

Niets
is wat
het lijkt als
je het van dichterbij
bekijkt
#119/366-©vivapo

paardenbloem uitgebloeid

Jouw
goudgele mantel
afgegeven om zacht
dit leven in te
ruilen
#119/366-©vivapo

IMG_5928 - versie 2

in
schoonheid oud
en bewonderd worden
ragfijn verbonden met het
Leven
#119/366-©vivapo

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 28 april 2016

Bron foto’s: ik ging niet letterlijk op stap – Aprilse grillen weet-je-wel – maar dook even in ons gezinsarchief.

 

10 gedachtes over “#Ideeënsafari deel 3 – speur naar het onvolmaakte (2)

    • Lieve Sabine, wat een prachtig Elfje reik jij mij aan. Wanneer ik het op deze manier lees

      fijne
      draden weven
      verleden en heden
      worden samen één uniek
      moment
      (Sabine Pauwaert)

      krijgt het een nog diepere betekenis, voor mij het bewijs van jouw talent en kunst-zinnig-zijn.

      Het komt op een bijzonder moment. Ik kreeg vanmorgen een bericht van een moeder die haar dochter heeft afgegeven. Ik zocht naar woorden om met haar mee-te-leven. Jij reikt ze mij nu aan. Van HARTE dank, lieve vriendin.

  1. Ga ik ff googelen want half verrot en kapot is vaak mooi. Net zo mooi als je voorbeeld foto’s.

  2. Wabi Sabi voor mij vandaag:’Een grillig gevormde tak spreekt veel meer tot de verbeelding dan een minutieus geschikt en gebonden boeket…’ Planning voor Gentse Floraliën veranderd in uitstap naar het nu nog rustige Sluis. Een naar kruimels zoekende mus, een vaasje met een bloem, een ouder wordend koppeltje stilzwijgend op een bankje naast elkaar en ik die, ondanks mijn pijn daar toch het eenvoudig mooie in kon zien…

Reacties zijn gesloten.