#Ideeënsafari deel 1 – pantoum

m1fza3ka7srlIk schreef eerder reeds een verslag over de eerste etappe van de #Ideeënsafari. Ik wil dit verslag aanvullen met een pantoum na een observatie aan de ontbijttafel vanmorgen.

TURKSE-TORTEL-14-06-2011-THUIS-IN-BEUK-035201

VLIJT

Ik bewonder de vlijt van de Turkse tortelduif.

Ik zit aan de ontbijttafel.
Ik zie de duif voortdurend over en weer vliegen
met takjes en twijgjes.

Ik zit aan de ontbijttafel.
Ik voel mij een bevoorrechte getuige
met takjes en twijgjes.

Het wordt een groot warm nest.
Ik voel mij een bevoorrechte getuige.
Mijn hart wordt er warm van.

Het wordt een groot warm nest.
Nestwarmte.
Mijn hart wordt er warm van.

Wat een zalig gevoel.
Nestwarmte
zoals in een moederhart.

Wat een zalig gevoel.
Ik zie de duif voortdurend over en weer vliegen
zoals in een moederhart.

Ik bewonder de vlijt van de Turkse tortelduif.

©vivapo – 26/4/2016

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 26 april 2016

Bron foto 1
Bron foto 2

7 gedachtes over “#Ideeënsafari deel 1 – pantoum

  1. JOUW
    dag kan
    niet meer stuk…
    verwelkomd worden door een
    TORTEL

    WAAUW
    warme pantoum, een hartverwarmende
    pantoum over een
    warm nest
    KOESTEREN

    • deze woorden krijgen nog meer betekenis in het licht van het gesprek dat ik zo-even heb afgerond met een lieve buurman die bij mij langs kwam.
      Ik mocht luisteren naar zijn verhaal, hoe hij bijna tien jaar zijn echtgenote – die aan Alzheimer leed – liefdevol heeft gekoesterd bij hem thuis, een warm nest. En nu nog steeds spijt heeft dat het hen niet was gegund om bij haar te zijn toen zij over ging in het rustoord waar zij slechts enkele maanden verbleef. Een ontroerend verhaal.

  2. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 18 | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.