Schrijfnest april – levenskunst (2)

Ten behoeve van de deelnemers aan het Schrijfnest in april wil ik graag verwijzen naar mijn eerder bericht over het Schrijfnest met als thema levenskunst en naar dit bericht.

Op 13 april stelde ik de deelnemers de vraag: hoe voel je je nu?
Welk woord komt bij je op? Schrijf daar – als opwarmertje – een elfje over.
Ik voelde mij nieuwsgierig en schreef dit spiegelelfje.

nieuwsgierig
naar jou
naar jouw schrijfsels
naar wat we zullen
delen

delen
in een veilige omgeving
zonder oordeel op
onze ontboezemingen
nieuwsgierig

©vivapo – 13/04/2016

Vervolgens werden de deelnemers uitgenodigd om een sprinter te schrijven aan de hand van een levenskunst-kaart die ze intuïtief uit de stapel haalden. Toen iedereen de eigen kaart had bekeken en de drie vragen had genoteerd werd er tien minuten … gesprint (ononderbroken schrijven).

Aan de hand van de woorden die in mijn sprinter de aandacht trokken schreef ik deze twee rondgedichten.

liefde
voor mezelf
hefboom om mijn
eigen weg te
gaan zonder schuldgevoel
naar anderen
toe

liefde
is de
hefboom om anderen
de vrijheid te
gunnen hun eigen
pad te
volgen

©vivapo – 13/04/2016

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 17 april 2016

 

 

5 gedachtes over “Schrijfnest april – levenskunst (2)

  1. Pingback: afscheid | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.