#366 elfjes – week 10

Van zondag 28 februari tot zaterdag 5 maart liet ik mij voor mijn dagelijkse elfjes inspireren door schrijfsels in mijn dagboek  (woord- en rondgedichten, ochtendpagina’s, sprinters, …) rond een bepaald thema of een voorval die dag.

#059:366-©vivapoNadat ik mijn februari collage had gelezen schreef ik zondag dit elfje:
februari/maan collage/oproep tot evenwicht/naar binnen naar buiten/balans

Toen ik maandag begon te lezen in The Artist Way van Julia Cameron ontstond dit ketting-elfje:
the/Artist’s way/wekelijks kunstenaarsafspraakje/drie pagina’s schrijven morgen/ochtendpagina’s
ochtendpagina’s/voedsel voor/mijn artistieke kind/kunstenaarsafspraakje op stap met/mezelf
mezelf/bewegen van/logisch naar creatief/brein langzaam en diep/meditatief
meditatief/identiteit ontdekken/verwerven en erkennen/van verbinding met innerlijke/krachtbron

#061:366-©vivapoComplimentendag inspireerde mij dinsdag dinsdag dan weer voor
Vandaag/hét moment/voor een compliment./jij bent een prachtig/mens
Mantelzorger/Vrijwilliger Zorgverlener Man Vrouw/Dochter Zoon Jij …/een prachtig/Mens

 #062:366-©vivapoOp Facebook volgde ik woensdag een geanimeerd gesprek over muizen in een Nederlandse bibliotheek.
baby-muisje/zonder geldige/bibliotheekpas werd/in de bosjes uitgezet/muizenissen

muizenissen/werd onderwerp/van geanimeerd gesprek/voor- en tegenstanders van/baby-muisjes

 

#063:366-©vivapoOp donderdag tekende en schreef ik rond ontmoeten en ook dit elfje:
wanneer / zonnevlecht en / keelchakra elkaar ontmoeten / ontstaat een spetterend / vuurwerk / liefde

#064:366-©vivapoBij het thema verbinding schreef ik vrijdag na een aantal rondgedichten dit ketting-elfje:
hoofd / en hart / met elkaar verbinden / is luisteren naar innerlijke / wijsheid
wijsheid / buiten jezelf zoeken is / naar een speld / in hooiberg / zoeken

#065:366-©vivapoOp zaterdag was vertrouwen aan de orde:
obstakels / op je / pad zijn opstapjes / om te groeien in / vertrouwen

Tot volgende week!
Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 6 maart 2016

foto: vivapo

 

6 gedachtes over “#366 elfjes – week 10

  1. Je had duidelijk erg diepgaande inspiratie… Heel mooi hoor Viviane.

    Die foto intrigeert me wel heel erg… Waar gemaakt of waar staat dat voor? De maan, waarvan sprake?

    Nicole

    • Dank voor jouw feedback.
      De foto is een deel van een foto die ik had gemaakt omwille van de schaduwen van een kunstwerk weerspiegeld in het water. Ik heb echter de weerspiegeling weggeknipt en de rest als achtergrond behouden omdat ik die origineel vond.
      Wat die inspiratie betreft … de ochtendpagina’s! Op het schrijfnest in april vertel ik er meer over.

      • Ik ben wel heel erg benieuwd met welke argumenten je voor de dag zal komen om me over de brug te trekken……. Voor die ‘ochtends’ hé?

      • ha ha ha, wees gerust ik zal niet proberen om iemand over de brug te trekken, ik zal enkel delen welk effect ochtendpagina’s op mij hebben. En zoveel nieuws zal dat voor jou niet zijn, vermits je al de techniek van ‘sprinters’ kent. Maar in april …. meer hierover, ha ha ha!

Reacties zijn gesloten.