#366 elfjes – week 09

elfje 058:366

Dit is mijn oogst aan elfjes van de voorbije week (van zondag 21 februari tot zaterdag 27 februari)zondag deelde ik mijn schrijfsels over gillend gek; dit elfje nog niet

#052/366-©vivapo

de
kruik gaat
zolang te water
tot ik gillend gek
word

Uit het bericht over de kracht van stilte  genoot maandag dit elfje mijn voorkeur.

#053/366-©vivapo

kracht
van stilte
met bewuste aandacht
tijd op een kier
zetten

Op dinsdag was eenvoud het thema voor een rondgedicht en een elfje

#054/366-©vivapo

eenvoud
minder spullen
leegte creëert ruimte
waar stilte transformeert tot
leven

Schatten op zolder was woensdag goed voor twee elfjes

#055/366-©vivapo

kind
van tien
in het gezelschap
van koning en koningin
slapen

slapen
in huis
van mijn grootouders
verdrongen herinneringen worden wakker
verwondering

Het bericht wind houdt schoonmaak zette mij donderdag aan om dit ketting-elfje te schrijven

#056/366-©vivapo

wind / houdt schoonmaak / in tastbare dingen / een sprinter in ontastbare dingen // collage / en sprinter houden bezem / vast om op / te ruimen / ruimte //

alles / wat ik / aandacht geef groeit / nieuwe ideeën ontkiemen ondergronds / vruchtbaar //
reflectief / schrijven bij nacht geeft / de ochtendstond goud / in de / mond //

Na elfjes in het  gastenboek een elfje in mijn dagboek – vrijdag

#057/366-©vivapo

naar
kunst kijken
en elfjes schrijven
in het gastenboek van
Ardéfoo

Op zaterdag ging ik met mezelf en mijn dagboek op stap. Ik schreef onder meer een haiku en dit elfje.

#058/366-©vivapo

stralende
sneeuwklokjes maagdelijk
wit zetten hun licht
niet onder de korenmaat
zelfvertrouwen

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 28 februari 2016

(foto: vivapo)

3 gedachtes over “#366 elfjes – week 09

  1. Pingback: februari maan collage | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.