#366 elfjes – week 08

Beernem Viviane - 22 kopieDe voorbije week heb ik tussentijds geen elfjes gepubliceerd op 366 elfjes in 2016. Een bewuste keuze om gedurende 40 dagen te consuMINDERen wat Facebook-tijd betreft. Ondertussen heb ik ervaren dat dit consuMINDERen mij meer tijd geeft voor voedende ervaringen die mij dan weer inspireren voor het schrijven van een blogbericht. Dubbel genieten dus, of met andere woorden consuMEERderen van genot.  Waar mogelijk verwijs ik trouwens naar die berichten.

Dit is mijn oogst aan elfjes van de voorbije week (van zondag 14 januari tot zaterdag 20 februari)

#045/366-©vivapo

inademen
ruimte scheppen
uitademen verbinding maken
tussen hemel en aarde
stilte

stilte
innerlijke ruimte
vol vertrouwen springen
gedragen worden op goddelijke
ademtocht

Na het schrijven van standbeeld ervaart stilte over de lachwandeling maandag, staken deze zeven elfjes de kop op.

#046/366-©vivapo

hoor / ik nu / zeven kabouters de / rust verstoren in het / bos?

neen / zeven vrouwen genieten van / lachyoga en de zon lacht mee!

zij / horen zien / en zwijgen bijwijlen / om de stilte te / ervaren

standbeeld / met gesloten ogen stilstaan / beeldhouwer leert omgaan / met stilstaand / beeld

lachyoga / kind in / mij wordt wakker / zo lang verdrongen stakker / rakker

spelend / kind ik leer luisteren / naar stilte buiten / en in / mij

geen / zeven kabouters / noch elfen maar / zeven vrouwen genieten van / elfenenergie

Na het schrijfsalon Ten Huyze van J. kwam er dinsdag nog een laatste elfje piepen.

#047/366-©vivapo

inspireer
ik anderen
de ander inspireert
ook mij. wij zijn
één

Mijn ervaringen tijdens de stiltewandeling op woensdag kan ik zo samen vatten.

#048/366-©vivapo

hart
en zintuigen
mijn gevoelige antennes
ontvangen tekenen en boodschappen
inspiratie

Een reactie van één van de deelnemers aan de stiltewandeling van 17 februari inspireerde mij donderdag voor dit spiegelelfje.

#049/366-©vivapo

palm
helpt me
mij te verbinden
continuïteit van het leven
bevrijding

bevrijding
diep gewortelde
patronen pijn angsten
palm ondersteunt mijn proces
ontdekking

Toen mijn hart vrijdag luisterde naar één van de elfjes die een vriendin optekende in de groep 366 elfjes in 2016  // Ontgoocheld / in mensen / uit het oog / uit het hart of / niet? // ontstond dit troostend kettingelfje.

#050/366-©vivapo

uit
het oog
uit het hart
niet definitief want
je hart kan verbonden
blijven
blijven
jullie harten
met elkaar verbonden
dan overbrugt liefde alle
afstand
afstand
voor het
oog nodigt jou
uit tot een andere
kijk
kijk
met je hart naar
wat het oog
niet ziet
liefde

Na een té lange afwezigheid kon ik zaterdag opnieuw naar het Huis van Nabijheid om er creatief, meditatief en reflectief te tekenen en schrijven. Ik liet mij inspireren door dit citaat van Victor Hugo voor mijn laatste elfje van deze week: “De geest wordt rijk door wat het ontvangt, het hart wordt rijk door wat het geeft”.

#051/366-©vivapo

hart
en geest
met elkaar vervlochten
onvoorwaardelijk geven en ontvangen
liefde

Tot volgende week!
Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 20 februari 2016

(foto: vivapo, Beernem 2013)

2 gedachtes over “#366 elfjes – week 08

  1. Een kettingelfje, dat kende ik nog niet. Mooi! Er zitten veel pareltjes tussen!
    Consuminderen op FB, groot gelijk, daar doe ik ook aan, er gaan teveel andere inspirerende zaken verloren door een overdaad aan social media.

Reacties zijn gesloten.