#366 elfjes – week 05

Keek je er al naar uit, naar de elfjes van week 05?  Het werd voor mij een moeilijke keuze want ik heb heel wat elfjes geschreven in mijn dagboek.  De Facebook groep 366 elfjes in 2016 telt nu 38 actieve leden en zelf draag ik daar – te pas en te onpas misschien – mijn steentje bij.  Want ik kan het niet laten om een aantal van die elfjes met een wederwoord in een elfengedaante te bedenken.

Het was trouwens een drukke schrijfweek.  Donderdag ll. ontmoetten een aantal elfjes-schrijvers elkaar in de workshop Schrijvend naar kunst kijken onder het Belfort te Brugge.  De oogst van deze bijeenkomst heb ik in de drie vorige berichten geborgen.

Gisteren kropen de elfjes-schrijvers duchtig in hun pen om mij met een wens-elfje te bedenken voor mijn verjaardag.  Ik voel me ontroerd en dankbaar.

Maar nu terug naar de bedoeling van dit bericht: een greep uit mijn elfjes van de voorbije week (van zondag 24 tot zaterdag 30 januari).

#024:366

hart

Stoofpot2

De beet en de schoonheid

welkom elfjes

IMG_1601 kopie 2

 

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 31 januari 2016

Bron foto #026
Bron foto #027
Bron foto #030
Bron foto #024 #025 #028 en #029: vivapo

8 gedachtes over “#366 elfjes – week 05

  1. ‘stilte tussen twee seconden’, wat vind ik dat mooi! Voor mij houdt het enerzijds een verlenging van de tijd in, anderzijds wordt het vluchtige van de tijd uitgedrukt. Mooi hoor Viviane!

    • Dank voor jouw reactie; echter: ere wie ere toekomt. Deze vier woorden had ik die dag ‘ergens’ opgevangen en ze bleven hangen; van zodra ik pen en papier bij de hand had heb ik ze genoteerd.
      Dit laatste is trouwens een tip die ik zelf ooit heb gelezen bij begeleiders van dagboekschrijvers en die ik zelf doorgeef in het Schrijfnest.
      In het elfje zelf ervaar ik het als een ‘een zee van tijd’.

    • en te bedenken dat dit alles wellicht niet mogelijk zou geweest zijn zonder mijn deelname jouw workshop Vanessa! Een warme groet, Viviane

Reacties zijn gesloten.