dankbaar verwonderd – 02

365 dagen verwondering – DAG 286

IMG_8038

In het kader van de week van de geestelijke gezondheidszorg van 5 tot 11 oktober 2015 werd door het Netwerk GGZ regio Noord-West-Vlaanderen een aantal projecten voorbereid om het taboe rond geestelijke gezondheidszorg te doorbreken. In dat raam werden in Brugge een 200-tal portretten van toevallige passanten genomen waarvan de helft verwerkt werd in een collage die deze week zal te zien zijn op diverse plaatsen in Brugge.

In het bericht dankbaar verwonderd (dag 166) kon je lezen over mijn ervaringen als medewerker aan dit fotoproject: verwondering, vooroordelen, creativiteit, angst, empathie, verbondenheid en delen in dankbaarheid

Vanochtend stond ik – mét mijn foto-toestel in aanslag – in de inkom aan de achterzijde van het station van Brugge. Ik mocht er immers foto’s nemen van de flashmob waarmee MIS-verstand de Week van de Geestelijke Gezondheid op gang bracht in het station van Brugge!

IMG_8111Foto’s van het verloop van de flashmob postte ik op mijn Facebookprofiel, samen met enkele filmpjes.

Met jou – lezer van deze blog – wil ik wat meer details van de fotocollage delen.

IMG_8124 IMG_8125

IMG_8120 IMG_8121

IMG_8122 IMG_8123

IMG_8116 IMG_8117

IMG_8118 IMG_8119

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 5 oktober 2015

(foto’s: vivapo)

3 gedachtes over “dankbaar verwonderd – 02

    • Inderdaad Marylou. Het is de bedoeling dat passanten – en bij deze ook de lezers van dit bericht – daar even bij stil staan. Gisteren ontmoette ik bij de mensen met witte T-shirt (die deelnamen aan de flashmob) heel wat bekende gezichten. Of het nu (ex)patiënten zijn, vrijwilligers, beroepskrachten, artsen of directieleden – het staat niet op hun gezicht geschreven – het doet er niet toe om een gevoel van verbondenheid te ervaren.

  1. Pingback: kunstwerken & Te Gek!? soep | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.