lachwandeling?

365 dagen verwondering – DAG 275

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het leek een eeuwigheid geleden, maar toen ik vorige week tijdens een wandeling in de gietende regen een Wassertretstelle in het vizier kreeg herinnerde ik mij de geneugten van lang vervlogen zomerse vakantiedagen in het Zwarte Woud.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Déze Wassertretstelle was echter een onderdeel van een Blote-Voeten-pad en dàt wilde ik nog lopen vooraleer mijn vakantie in Hoch Sauerland ten einde liep, bij voorkeur … op een zonnige dag.

Mijn wens werd vervuld. Ik liep ’s anderendaags het Barfusspad in mijn eentje terwijl mijn schat over mijn schoeisel waakte; toen ik echter aan de Wassertretstelle arriveerde bevond ik mij in het gezelschap van een groep goedlachse Duitse toeristen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lachen is universeel. Ik heb even veel genoten van het stappen in het koude water als van het samen lachen met mensen die ik niet ken. Ik waande mij op stap met deelnemers aan een lachwandeling!

 

Van harte, Viviane Van Pottelberghe –
24 september 2015

(Bron foto’s: Marc ghyoot)

 

Op 28 september kan je deelnemen aan een lachwandeling in Assebroek

