micro tuinen in macro steden

365 dagen verwondering – DAG 263

IMG_1169

Tijdens de date met mezelf en mijn dagboek op het terras van het Urb Egg-café te Brugge waande ik mij donderdagavond op een tuinterras.

IMG_1170

Ik zag er bloemen bloeien in omgekeerde bloemvazen (je kan deze ginflessen moeilijk bloempotten noemen) maar ook nog meer verrassende ideeën voor kleine stadstuintjes.

IMG_1171

Ook zonder hals ogen deze orginele ginflessen heel fraai. Ik liet mij vertellen dat al deze flessen – een zestigtal – binnenkort van eigenaar zullen verwisselen, want ze worden aan geïnteresseerden verkocht

Micro tuinen in macro steden is de titel van dit initiatief in het kader van de Triënnale Brugge.  Wat mij betreft een geslaagd project want ik heb met grote ogen staan kijken naar deze verpakkingen:

IMG_1167 IMG_1166

IMG_1168En wat dacht je van deze muurtuin die je zowel voor bloemen als voor kruiden kunt aanwenden?

Op zo’n plek borrelt inspiratie.  Maar ook daar hebben de intiatiefnemers aan gedacht.  Creatievelingen kunnen hun ideeën kwijt op een groot schrijfbord.

IMG_1174
Of je nu komt om je ogen verwonderd de kost te geven of om er vrienden of jezelf te ontmoeten, het is er heerlijk vertoeven al is het namiddag, valavond of avond.  En wie weet …. ontmoeten wij elkaar daar?!?

IMG_1177

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 12 september 2015

(Bron foto’s: vivapo)

Een gedachte over “micro tuinen in macro steden

Reacties zijn gesloten.