paramotor

365 dagen verwondering – DAG 229

Ik kijk al niet meer op als ik op zaterdagavond of zondagochtend luchtballons hoor en zie.  Zo-even keek ik echter verwonderd op toen ik een voor mij onbekend geluid hoorde.  Was dat het geluid van van een luchtballon? een helikopter? een sportvliegtuig?

Nieuwsgierig ging ik tegen het zonlicht in naar de lucht turen.  Plots zag ik ze …  vijf paramotoren. Eén paramotor zag ik hier reeds eerder. Dat dit in onze regio ook in groep gebeurt is echter nieuw voor mij, het geluid dat ze samen produceren ook.

Een paramotor of paramoteur is een parapent met een rugzakmotortje. Een parapent is een parachute met een vleugelvorm, waardoor deze, net als een zweefvliegtuig, kan vliegen.


Wil je meer weten over deze sport, neem dan eens een kijkje op deze link.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 9 augustus 2015

(bron foto’s)

2 gedachtes over “paramotor

Reacties zijn gesloten.