klein maar fijn

365 dagen verwondering – DAG 215

IMG_6217

Kregen we gisteren ‘n regenachtige dag, vandaag was de zon de ganse voormiddag van de partij.  Van deze gelegenheid hebben mijn man en ik gebruik gemaakt om in ons tuintje te werken, elk met onze favoriete bezigheid: mijn man oogst graag, ik geniet van kruid wieden, allebei ‘hoe meer hoe liever’.

Nu kruid gewied is tussen de aardbeiplantjes zijn ze klaar om stekjes te nemen.  Want zeg nu zelf, met al dat kruid zie je toch het bos door de bomen niet meer?

IMG_0894  Kruid wieden kan je ook verrassingen bezorgen.  Zo ontdekte ik vanmorgen roze bloemetjes op een plek waar ik dit niet verwachtte.  Ik ken de naam van die bloemetjes niet maar ik heb er – geknield – vol bewondering naar zitten kijken. Ze kwamen zo maar uit het niets te voorschijn.

Ook mijn man was in zijn nopjes, want er was heel wat te oogsten: boontjes, courgetjes en (wit)rode bietjes.

‘Waarom verkleinwoorden’ hoor ik je denken.  Tja, ik verkies fijne boontjes, kleine bietjes en fijne courgetjes. Ze smaakten deze middag heerlijk bij een gebraad van lamsvlees uit Texel, special door de slager gemarineerd.

En vandaag heb ik ook nog iets bijgeleerd door te gluren bij de buren.  Bij onze buurman staan weelderige aspergeplanten. De een draagt vruchtjes de andere niet.  Dat zijn vrouwelijke en mannelijke planten wist mijn echtgenoot te vertellen. Dat weet ik dan ook al weer. Een mens is nooit te oud om te leren.

IMG_0895 IMG_0896

Vooraleer we huiswaarts keerden (inderdaad, dit tuintje hoort niet bij ons huis, wij huren het in Tillegembos) heb ik nog een mandala gemaakt, als dank voor de oogst. IMG_0892

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 26 juli 2015

(bron foto’s: vivapo)

2 gedachtes over “klein maar fijn

Reacties zijn gesloten.