natuurstage – dag 1

365 dagen verwondering – DAG 207

InnerlijkeKind

Vandaag is mijn kleindochter jarig. Jade, Luna, Lucia zag zeven jaar geleden het levenslicht. Ik kan haar vandaag noch zien noch horen, want ik ben al vroeg op pad richting Domeinbos Kampveld te Waardamme img_5022

waar de natuurstage Communiceren en Samenwerken met de Natuur plaatsvindt.  Ik neem haar echter mee, in gedachten en in mijn hart en zend haar van op afstand alle liefs toe.

sylvie-hetzel-1

Op de parking in het bos maken twintig enthousiaste deelnemers kennis met elkaar en met Sylvie Hetzel die deze natuurstage zal begeleiden.  Alle aandacht gaat nu naar de oefeningen die zij ons aanreikt. In mijn stageverslag heb ik benevens de oefeningen ook mijn ervaringen genoteerd.  Gezien ik reeds eerder dergelijke natuurstages heb gevolgd en zelf ook groepen begeleid om met bewuste aandacht bomen te ontmoeten, zijn de meeste oefeningen mij bekend.

Totaal nieuw voor mij in het kader van natuurbeleving is de oefening om je innerlijke kind in de natuur te ontmoeten. Volgens Sylvie is het immers belangrijk om regelmatig je innerlijke kind te ontmoeten om gemakkelijker contact met de natuur te kunnen maken.  De relatie tussen contact met de natuur en contact met je innerlijke kind is voor mij dan ook dé Eye-opener op deze zaterdagvoormiddag.

En tot mijn verwondering was Jade, Luna, Lucia op deze eerste stagedag niet ver weg…

Van harte, Viviane Van Pottelberghe, zaterdag 18 juli 2015

(Bron foto 1)
(Bron foto 2: vivapo)
(Bron foto 3)

3 gedachtes over “natuurstage – dag 1

  1. Pingback: natuurstage – dag 2 | vivapo's Blog

  2. Pingback: klank en beweging | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.