ZONdag

365 dagen verwondering – DAG 201

IMG_0889

Zondag. ZONdag? Dag Zon!

De voorbije weken voelde ik mij verwend want – op enkele uitzonderingen na – werd ik iedere morgen verwelkomd door de zon bij het open maken van de keukengordijnen.

Het priemen van de eerste zonnestralen was telkens heel uitnodigend om de schuifdeuren te openen en op blote voeten de aarde te gaan voelen, de ochtendgeuren op te snuiven en mij met gesloten ogen naar de opkomende zon te wenden. Op heel natuurlijke wijze verglijdt dit ochtendritueel dan in een korte ochtendmeditatie*.

En op druilerige dagen, vraag je je misschien af. Tot mijn verwondering (en misschien die van jou?) … zie ik dan toch héél even de zon vooraleer zij zich achter een stapelwolk gaat verschuilen of komt zij tot mijn verbazing even door het wolkendek piepen.  Ook vanochtend was dit het geval.

IMG_0890 IMG_0891

Een glimlach kan ik niet onderdrukken wanneer ik het gevoel heb dat de zon ’n kat en muis spelletje met me speelt.
Mijn hart maakt een sprongetje wanneer ik het gevoel heb dat de zon mij laat weten … ik ben er, ook al zie je mij niet.
Een dankbaar gevoel ervaar ik wanneer ik tijdens de meditatie haar energie voel binnenstromen in het gebied van mijn hart en mijn zonnevlecht.

Dag lezer, ik wens je een heerlijke zondag.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 12 juli 2015

(Foto’s: vivapo)
(YouTube: vivapo)

3 gedachtes over “ZONdag

  1. Pingback: marcus’ haiku | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.