kale of ontrafelde boom?

365 dagen verwondering – DAG 186

janaina-mello-and-daniel-landini5

Toen deze kale boom op mijn computerscherm verscheen werd ik nieuwsgierig en wilde ik die van dichter bij bekijken. Toen ontdekte ik tot mijn verwondering  dat het niet om een boom ging maar om een kunstwerk, gemaakt van gerafeld touw.

Sommige mensen zien een stuk touw, oud en gerafeld. Kunstenaars Janaina Mello en Daniel Landini zagen in deze touwen juist schoonheid en creëerden prachtige organische bomen door elk deel stuk voor stuk te ontrafelen, tot aan de dunste draadjes. Zo worden ze van bomen bijna tot een neuraal netwerk dat samenwerkt in een uitgedachte choreografie.

Op de site van Paradijsvogels kan je nog meer werken bekijken en hoe dichter je de werken bekijkt, hoe duidelijker de draden zich vertakken op de muren tot een ragfijn web.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 27 juni 2015

(bron foto)

Een gedachte over “kale of ontrafelde boom?

Reacties zijn gesloten.