verliefd…

365 dagen verwondering – DAG 173

IMG_6109

Ik ben verliefd opeen dag als vandaag.

Vroeg genoeg uit de veren (6u) om als eerste te genieten van een vogelconcert in het Tillegembos (6u45) op weg naar ons huurtuintje.  De dorstige plantjes gelaafd, de rijpe aardbeien geplukt en in mijn mandje gelegd, geen boze wolf ontmoet in het bos …

Naar de vroegmarkt (7u45) om bloemen te kopen voor mijn schat (vaderdag!) én voor de schrijfworkshop deze namiddag (Let’s Co & Co). Onderweg heerlijk ruikende broodjes en koffiekoeken aangeschaft en tijdig thuis (8u15) om voor een ontbijtbuffetje te zorgen als verrassing voor de schone slaper. Een zee van tijd – het was deze week wél anders – op deze zonnige zondagvoormiddag.

IMG_6159

Om 12u geparkeerd ter hoogte van ’t Sil Ende (mét parkeerschijf!) en met de nodige attributen richting Beenhouwerstraat 119. De chauffeurs die ter hoogte van de verkeerslichten halt hielden keken nieuwsgierig naar de groene boom die ik in mijn handen hield, wél een komisch zicht want mijn boom waaide in de wind. In Let’s Co & Co mijn pique-nique verorberd op het zonnig terras. Op zo’n glazen vloer stappen is wél even wennen!

IMG_6069

Wat dan volgt is een aaneenschakeling van ontmoetingen: interessante, collegiale, veelbelovende, ontwapenende, interessante, hartverwarmende, leuke, verbindende, ondeugende, enthousiaste, muzikale, verrassende, zinvolle, smaakvolle, … Co & Co!

’n gezellige drukte was het daar in de ontmoetingsruimte op het eerste verdiep waar je kon genieten van heerlijk water, eerlijk fruitsap, Chinese tee en Koffie Kan.  Mits enige creativiteit kregen we toch geïnteresseerden naar de workshop’s op het gelijkvloers (maar daarover morgen meer).

20u: moe maar voldaan van gesprekken, indrukken en heel wat lekkers kan ik mijn ervaringen delen met mijn (thuisgebleven) echtgenoot.  Gedeelde vreugd is dubbele vreugd nietwaar?

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 14 juni 2015 (foto’s: vivapo)

3 gedachtes over “verliefd…

  1. Pingback: voorproever(tje)s | vivapo's Blog

  2. Pingback: rustpunt | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.