logische oplossing?

365 dagen verwondering – DAG 142 Unknown-1 Wat zie ik heel wat mensen doen die op een bus van De Lijn wachten?  Roken! Wat wordt er van deze rokers verwacht wanneer ze de bus willen opstappen? Hun sigaret doven! Waar kunnen deze rokers op dat moment met hun sigaret terecht???? Het probleem stelt zich niet enkel in België. Ook daar vind je heel wat (10 miljard!) peuken op straat. peuktabel Terug naar de bus-gebruikers. Als niet-roker veronderstel ik dat in dit geval een brandende sigaret op de grond gooien en – in het beste geval – met de voet de sigaret doven, de meest ‘logische’ handeling is.  Waarom dan niet naar oplossingen zoeken die deze ‘logica’ volgen? Unknown-2In Geraardsbergen zag ik ter hoogte van een bushalte aan een school – meer bepaald aan de muur van het bankkantoor nààst de school – een asbak hangen.  Een poging van het bankkantoor om het voetpad peukenvrij te houden, maar toch niet zo leuk voor de medewerker die de asbak dient te ledigen, vind ik. peukenbak1 En wat gedacht van déze oplossing? IMG_0769  Dan vind ik de oplossing die Maldegem bedacht heeft veel logischer.  In de omgeving van het station worden rokers – die wachten op een bus van De Lijn – uitgenodigd om hun sigarettenpeuken te doven boven een vloertegel-asbak.   Wanneer, hoe en door wie die wordt geledigd … dat weet ik niet.  Toch vind ik het een goeie poging! Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 13 mei 2015

(Bron foto’s 1-3: internet)
(Bron foto 4: vivapo)

2 gedachtes over “logische oplossing?

  1. inderdaad, lijkt mij – als niet-roker – de ideale oplossing. Maar eerlijk gezegd … ik heb dat nog nooit gezien, laat staan zien gebruiken…

Reacties zijn gesloten.