omgevingslawaai waar ik niet goed tegen kan

365 dagen verwondering – DAG 133

Geïnspireerd door een lijstje dat werd opgemaakt door het boegbeeld van de campagne #30 dagen stilte zoeken maakte ik een lijstje van omgevingslawaai waar ik niet goed tegen kan.

  • iemand die tegen mij praat terwijl ik
    • aan de computer werk
    • naar de radio of TV luister
    • een boek aan het lezen ben
    • aan het telefoneren ben
  • indoor
    • 2 soorten muziek door elkaar (bv. radio en tv die tegelijk aanstaan)
    • door elkaar praten tijdens groepsgesprekken
    • door elkaar praten tijdens groepsgesprekken
  • outdoor
    • oorverdovende muziek in de tuin
    • te luid pratende mensen op trein, tram of bus
    • schreeuwende mensen in de gangen van een metro- of treinstation
  • ’s nachts wanneer de buren
    • kast- en kamerdeuren dichtgooien
    • hun rolluiken in één ruk naar beneden laten
    • van de trappen rennen
    • boven het lawaai van hun eigen muziek proberen te praten
    • stoelen en tafels verschuiven
    • op schoenen met hakken lopen
    • hun antwoordapparaat luid hebben aanstaan
  • ’s nachts in de buurt
    • gierende banden of luide muziek van voorbijrijdende auto’s
    • schreeuwende mensen
    • schreeuwende katten
Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 4 mei 2015
2 gedachtes over “omgevingslawaai waar ik niet goed tegen kan

  1. Dat is wel een heel lang lijstje.Als je je concentreert zullen veel mindere geluiden ergernis op wekken.
    Ik woon langs een hele drukke baan en als ik met iets geconcentreerd bezig ben vervagen de geluiden.Ik heb geleerd er me voor af te sluiten

    • Dank voor jouw reactie. Inderdaad, een lang lijstje. Ik neem mij voor om eens een lijstje te maken met de manier waarop ik met die stoorzenders om ga, met wisselend succes wat het verminderen van ergernis betreft.

Reacties zijn gesloten.