een zee van tijd …

365 dagen verwondering – DAG 128

2010-09-08- (403)

Ook al stond er gisteren heel wat op mijn programma, tot mijn verwondering had ik … een zee van tijd.
Mijn eerste afspraak was er eentje met mezelf: een voormiddag strijken, koken en afwassen.
Ik was ruim op tijd klaar voor mijn volgende afspraak: vrijwilligerswerk.
Nadat mijn taak er daar op zat bleef ik nog een half uur langer dan voorzien en vertrok ik naar mijn volgende afspraak: familiebezoek.
Ook daar was ik ruim op tijd én hield ik mijn uurwerk niét in de gaten, ik had immers de zakelijke afspraak die daarop zou volgen naar woensdag verplaatst, waardoor er tijd was om thuis een boterham te eten, ja zelfs om nog naar Dagelijks Kost te kijken.
Op weg naar mijn volgende afspraak – een vergadering met een zakelijke én emotioneel-geladen agenda – leek het alsof Brugge sliep.  In een mum van tijd stond ik op het terrein om vast te stellen dat ik … een uur te vroeg was!

Op een bankje in de zon kon ik er genieten van het landschap, van de geluiden van koeien in de wei, van de geuren van het kruid voor mijn voeten, van de zachte wind, van eenvoudigweg … ZIJN.  Er werd niets van mij verwacht, ook niet door mezelf, er was geen druk want ik hoefde niets te doén, zelfs niet te denken… Dat heet dan GELUKKIG ZIJN gaat er nu door mijn hoofd.

Groot was mijn verwondering toen ik vanmorgen de inhoud las van een reactie op mijn bericht van gisteren over ’n wenk van hagedis (waarin ik mijn droom van de vorige nacht uit de doeken deed):

“Droom: Leven volgens eigen normen en waarden. Je leven niet laten sturen door onze dolgedraaide consumptiemaatschappij en beeldcultuur. Jezelf bevrijden van druk en verplichtingen. Reclame (valse verplichtingen en boodschappen) doorzien. Een eigen mening hebben,een creatief leven leiden … licht en kleur zijn verlichting, inzicht..”

Tijdens de avondvergadering maakte ik kennis met een creatieve manier van brainstormen om met een open geest en hart naar de anderen te luisteren én mijn eigen mening te delen.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 29 april 2015

3 gedachtes over “een zee van tijd …

Reacties zijn gesloten.