resonantie?

365 dagen verwondering – DAG 111

IMG_5266

Vandaag een berichtje dat nogal EGO-gericht is, maar ik ben dan ook écht … verwonderd. Nooit eerder kreeg een profielfoto op mijn Facebookpagina zoveel likes. En ik vraag mij oprecht af waarom ondertussen (om middernacht) 55 mensen onderstaande foto leuk vinden…

10952466_10204826813683249_5456912707494362355_n Heeft het te maken met het OOG van de fotograaf?  Zou kunnen, maar ik heb wel ingegrepen en mijn  buikje weggepimpt (dit bericht is écht EGO-gericht).  De fotograaf heeft mij echter wél geflitst op een moment dat ik in goede doen was. Alhoewel ik een fervent computer-schrijver ben, geniet ik ontzettend van het schrijven op een bord of op flappen. Als ik tijdens het begeleiden van groepen een vraag of een situatie aangereikt krijg waarop ik niet onmiddellijk het antwoord weet, (het deurtje naar mijn verstand gaat dan dicht) stap ik naar het bord en begin ik automatisch te schrijven (een ander deurtje gaat dan open). Verwonderd lees ik dan samen met de toehoorders wat mijn hand heeft neergepend, een antwoord dat ik niet kon bedenken.

Viviane avatar Heeft het te maken met het AANVOELEN van de fotograaf? Ook de foto die ik als avatar gebruik is van de hand van dezelfde fotograaf. Zij verraste mij opnieuw op een moment dat ik in goede doen was, toen ik op een zonnige zomerse morgen een ochtendmeditatie aan het water op de Schobbejakshoogte begeleidde. Eén van mijn lievelingsbezigheden in één van mijn geliefde natuurgebieden.

Unknown Heeft het met RESONANTIE te maken?

De energie van de fotograaf – stond in een vorig leven in het onderwijs – resoneert op de energie van iemand die er als kind van droomde om in het onderwijs te staan. Mijn kinderdroom werd op latere leeftijd werkelijkheid – zij het in een andere vorm – aanvankelijk beroepshalve, later als vrijetijdsbesteding.
Aanneembaar, als ik er van uitga dat ik bij het fotograferen van het jonge blad op de steel van een frambozenstruik resoneerde op de energie van dit onderwerp. Mijn nieuwsgierigheid wordt weer geprikkeld, dààr ga ik eens over nadenken!

Blijft nog de vraag: wat spreekt andere mensen aan in een foto – met als onderwerp vrouw die op een bord schrijft – waardoor zij zich de moeite getroosten om op de vind-ik-leuk-knop te drukken?

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 22 april 2015

(foto’s 1, 2, 3: vivapo-archief)
(foto 4)

3 gedachtes over “resonantie?

  1. Amai het wordt hier stil. Ik sta telkens in verwondering maar ook in bewondering hou jij met woorden dit laat doen ‘binnen’komen. Er ontstaat bij mij ontroering , ik heb de tranen in de ogen doordat er een gevoelige snaar is geraakt. Een dikke merci want dit resoneert door. Niet toevallig …daarover meer in mijn blog.

    Voor mij staat er op die foto een vrouw in haar beste ‘doen’ ,in haar beste energie…puur…wijs….daarom die like -knop..stralend…en niet alleen door de zon.

  2. Pingback: Een gevoelige snaar | sjoetje

  3. Op mijn Facebook-profiel plaatste KAREL GHYOOT volgende reactie: “facebook analytics: hoe laat heb je de foto geplaatst? – hoe meer vrienden heb je op facebook dan bij het plaatsen van de vorige foto? – welk weer was het? – werkdag of weekend? – hoeveel geschreven reacties komen er op de foto?” “Voorgaande hebben meer invloed dan de foto op zich.”

Reacties zijn gesloten.