Ik ben het kind en de moeder

365 dagen verwondering – DAG 67

995980_10151777423740827_1989866397_n

Op dag 65 postte ik een bericht over de knipoog van mijn mama bij de start van Samen zingen voor de Moeder op zaterdag 7 maart. Een lied uit het programma dat mij diep raakte was the Song for mother and child van Conny Vercaigne (Klanklichaam). Ingeborg nodigde ons uit beide strofen van dit prachtige lied te zingen.

Your song
I want to be like a little child
in my mothers arms,
feeling pure love
without any pain.
I want to be like a little child
in my mothers arms,
please ban all the pain
out of my soul.

My answer
I want to hold you in my arms
giving you pure love,
I want to ban all the pain
out of your soul.
I want to hold you in my arms
banning all your pain,
I want to give my pure love
from my deepest soul.

Dan nodigde zij ons uit om ofwel in de huid van het kind of in dat van de moeder te kruipen. Die keuze maken was voor mij niet gemakkelijk, ja zelfs moeilijker dan ik kon vermoeden. En toch verwondert dit mij niet echt. Ik kon mij helemaal terugvinden én inleven in the little child zoals ik dat ook kon in the mother. Ik begreep de uitnodiging maar koos er toch voor om opnieuw beide strofen te zingen én ieder woord én iedere zin te voelen terwijl ik zong.

Toen Ingeborg de ‘kinderen’ uitnodigde om de ‘moeders’ naast hen te omarmen spreidde ik spontaan mijn armen wijd open om zowel aan mijn ene als aan mijn andere zijde een schat van een mens te omarmen.  Het zijn twee mensen in mijn leven die ook mij in hun leven kennen. En tijdens het zingen leek het alsof ik alle mensen – bekende en onbekende – omarmde en ik door allen omarmd werd.

1496537_10205868264255388_6026362340286009841_o

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 9 maart 2015

(Bron foto)

 

Een gedachte over “Ik ben het kind en de moeder

  1. Your my Sister…
    Dochter, Moeder, Grootmoeder…
    Alle vrouwen in mij ver-eenigd
    Zusters en meer dan zusters
    Zusters voor altijd.
    Your my Sister
    Marleen Pollet

Reacties zijn gesloten.