Alles is goed

365 dagen verwondering – DAG 60

alles is goed

Als ik mijn zintuigen open hou kom ik om het even waar boodschappen van mijn mama tegen. Enige tijd geleden op een kladblaadje (ik sta in verbinding met alle leven), een dag later

op het profiel van een FB-vriendin.  Daar stond te lezen: nog even wat ontspannen, en loslaten… en erop vertrouwen dat alles goed komt…..

Kort voor mama in het ziekenhuis werd opgenomen omdat ze haar heup brak kende ze een dipje, zoals dat dikwijls het geval was begin november.  Ik reikte haar toen een mantra aan dat ik op een briefje schreef: alles komt goed. Bij een volgend bezoekje vertelde ze me trots dat ze het briefje niet meer nodig had (het lag bij een foto van papa). Ze kende dat zinnetje van buiten, vermits ze het enkele keren per dag herhaalde. Ze fleurde helemaal op.

Toen ze zich van haar vrijheid beroofd voelde – de revalidatie ging volgens haar niet vlug genoeg – bezorgde ik haar een fotootje van papa mét de mantra alles komt goed. Dag na dag begon ze vrede te nemen met haar situatie.

Ze had het er echter moeilijk mee dat ze reeds om 18u in bed moést, ze zag immers op tegen de nacht die komen zou.  Een voorgevoel? En toch zei ze tot afscheid: alles komt goed. Het waren de laatste woorden die zij tegen mij heeft kunnen uitspreken.

En deze mantra las ik op enkele uren tijd op het kattebelletje dat ik in haar flat terugvond, op het fotootje dat naast haar ziekenbed stond en op het profiel van een dierbare FB-vriendin.

Vorige maand werd ik in het kader van een workshop uitgenodigd om een maand te werken met een eigen mantra.  Het werd alles IS goed. En deze mantra brengt me dan weer bij de reeks boeken van Neale Donald Walsch over gesprekken met God. De titel van zijn boeken kunnen suggereren dat dit religieuze literatuur is, maar dat is het niet. Zijn boeken helpen mij om mezelf te begrijpen en te accepteren.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 2 maart 2015

(Bron foto)

Een gedachte over “Alles is goed

  1. “Alles is goed” blij dit te lezen, want net vandaag wou ik vragen hoe het met je gaat?
    En ja ik spreek ook mijn affirmaties uit in de tegenwoordige tijd, alszijnde reeds gerealiseerd.
    Alles is goed!
    Marleen Pollet

Reacties zijn gesloten.