Valentijnsroos

365 dagen verwondering – DAG 59

Unknown

Vanochtend heb ik een witte roos op de composthoop gehooid. Niets bijzonders, ware het niet dat deze ene witte roos sinds Valentijn mijnleefruimte opfleurde.

Het zit zo: met Valentijn wilde ik mijn schat verrassen met een ontbijt met bubbels.  De fles stond reeds gekoeld maar de ontbijtkoeken en -broodjes diende ik nog aan te kopen. Voor dag en dauw ging ik die halen in een bakkerij waar ik geen vaste klant ben, maar waar ik regelmatig langs ging voor of na mijn bezoekjes aan mijn mama in het nabijgelegen ziekenhuis.

In de toonbank van deze zaak werd mijn aandacht getrokken door een schitterende creatie ter gelegenheid van Valentijn: een gebakje met witte chocolade en een tweede gebakje met zwarte chocolade omhuld, samen op één chocoladeschaaltje waarop ook frambozen en braambessen pronkten  (jammer genoeg heb ik er toen geen foto van gemaakt!). Ik kon niet aan de verleiding weerstaan. Tot mijn verwondering kreeg ik bij aankoop van dit lekkers  nog een attentie aangeboden: ik mocht kiezen tussen een rode Valentijnsballon aan een rood koordje of een lange witte roos.  Ik geef toe … ik twijfelde even maar ging dan toch voor die witte roos die nadien onze ontbijttafel tooide … tot ze vandaag op de composthoop belandde.

Het zette er mij toe aan om vanmorgen opnieuw naar die bakkerij te rijden en  de vrouw van de bakker te danken voor die prachtige roos.  Ze was er oprecht blij mee en blijkbaar hadden nog andere klanten dezelfde ervaring: de Valentijnsroos – de roos van de liefde – heeft op nog meer plaatsen een halve maand haar energie verspreid. Voor mij zijn zowel de bakker als zijn vrouw twee mensen met een commerciële ingesteldheid maar evenzeer zelfstandigen die hun beroep met hart en ziel, m.a.w. met liefde uitoefenen.

(Bron foto)

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 1/3/2015

Een gedachte over “Valentijnsroos

Reacties zijn gesloten.