Modder

365 dagen verwondering – DAG 57

IMG_0384

In het jaartraject boomoliën© dat ik van september tot juni begeleid zitten we reeds over de helft. In de dinsdagnamiddag groep hebben we de gelegenheid om de bijeenkomst te starten met een oefening in de natuur.  Het verwondert mij telkens weer dathet werken in de natuur mij ter plekke inspireert. Na de regen van de voorbije dagen lagen sommige wandelpaden er slijkerig bij. Het bracht me op een idee voor een oefening in de sessieruimte later die namiddag. De deelnemers werden uitgenodigd om een creatieve tekening te maken.  Vooraf liet ik echter op ieder tekenblad één of meerdere druppels modder vallen… Op die manier wilde ik de deelnemers bewust laten worden in hoeverre zij na vijf maanden de kwaliteiten van Spar, Den, Berk, Rozenbottel en Beuk reeds hadden geïntegreerd.

Zowel de deelnemers op dinsdagnamiddag als op woensdagavond ontdekten dat ze in staat waren om hun oordeel ‘los te laten’, een ander ‘licht’ op de vlek(ken) te laten schijnen, zich te ‘verzoenen’ met…, hun ‘hart te openen’ voor… en om vol ‘zelfvertrouwen’ aan de slag te gaan, vertrekkend van enkele druppels slijk.

IMG_0399

Vanaf september 2015 starten opnieuw twee jaartrajecten.  Wie ondertussen wil kennismaken met de manier waarop we onze kwaliteiten met boomoliën ontdekken kan zich inschrijven voor een minireeks (4 sessies op zaterdagnamiddag, één keer per maand) die start op zaterdag 14 maart.

(Eigen foto’s)

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 27 februari 2015

2 gedachtes over “Modder

  1. Pingback: Op pad met Palm | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.