Communiceren met een witte veer

365 dagen verwondering – DAG 52

hoop

Op 31 januari (DAG 31) had ik het over een gewoonte van mijn mama die ik niet bij haar kende maar wel bij mezelf: contact met veertjes. Ik kreeg vandaag een reactie op dit bericht van een bevriend kunstenaar, vergezeld van één van zijn kunstwerken waarvan je trouwens hierboven een afbeelding vindt. 

Dag Viviane – een fijne dag gewenst … ik ijl wat achter … dag 31: ‘het witte pluimpje’ … jawel ook voor mij is het een vorm van ‘communicatie’ … niet zozeer het ‘plots waarnemen’ van het pluimpje maar vooral “wat er in mijn hoofd omgaat” precies op het moment van het ZIEN ervan … mijn denken communiceert en het witte pluimpje geeft een teken, een antwoord !
Klinkt misschien soft maar ’t is toch o zo vol betekenis!
Hartelijke groet – Luc

In mijn vriendenkring hoorde ik reeds eerder dat zij een witte veer als een boodschap van een Engel ervaren. Voor anderen valt een blauwe veer die eer te beurt.

 

Op de site van witte veer las ik:

De witte veer. Wat is dan die witte veer, die zoveel mensen zo ontroert en tegelijkertijd vaak “wakker” maakt op een of andere manier? Op een manier waar je met je verstand geen bal van snapt, maar wat wel gewoon gebeurt? En dan steeds weer opnieuw, iedere keer weer? Die veer die altijd weer zegt “kom… het is goed zo….”

Wat ik verder las op de site  van witte veer boeide mij. Neem zelf eens een kijkje als je interesse hebt voor een gechannelde boodschap (= een boodschap die gewoon maar neerdwarrelde en landde op papier) van de witte veer die eindigt met: Kijk, voel, ervaar, en leef… als een Engel op aarde. Want dat is wat jullie allemaal zijn. Elke veer vraagt om te luisteren naar je hart, en dit ook uit te dragen in elke vindbare taal. Het is goed zo. Alles is goed, en alles is één.

Mijn vriend-kunstenaar draagt dit uit in de taal van een schilderij. Mijn mama duidde – met een veer als bladwijzer – teksten aan die haar hart raakten. Ik gebruik onbewust de veer als metafoor wanneer ik spontaan iemand een compliment (een pluim) geef. Als ik een witte veer op mijn pad vind dan ervaar ik dat meestal als een schouderklopje: ‘alles komt goed’, ‘alles IS goed’ of als een bevestiging.  En jij lieve lezer, welke boodschappen brengen witte veren jou?

En de cirkel is rond: ik startte dit bericht met een verwijzing naar een gewoonte van mijn mama en eindig met een verwijzing naar haar mantra ‘alles komt goed’.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe, 22 februari 2015

8 gedachtes over “Communiceren met een witte veer

  1. Voor mij is het krijgen van een wit pluimpje op je pad onlosmakelijk verbonden met hierboven… Een signaaltje dat overleden personen bij je zijn op momenten dat je ze nodig hebt ❤

  2. Een vinden van een wit veertje maakt mij telkens warm vanbinnen. Het is alsof er een bevestiging komt…alles is oké. Een blauw veerte is voor mij heel speciaal want ik heb die in het verleden is gevraagd als teken…bij het zien of vinden van een blauw veertje voel ik mij telkens gedragen en mijn hart is ontroerd.

  3. SuzanneP’s reactie: ‘Ik vraag af en toe een ‘teken’, vooral als ik het wat moeilijk heb. Een tijd geleden deed ik dat ook weer en toen ik thuis aankwam lag er een wit veertje pal aan mijn voordeur. Dat gaf me direct een blij gevoel.’

  4. GreetL liet op mijn FB-profiel weten: “Ben het boek NAUPAKA aan het lezen. geschreven door Lideweij Bosman.Het gaat over verlies, weggaan en terugkeren.Een boek dat je niet zo maar uitleest! Af en toe even wegleggen om de woorden te laten bezinken……..het is zo mooi……de laatste 20 pagina’s naderen….en voel nu al het zoete verdriet en de warme glimlach als ik het laatste woord zal lezen……terwijl het verhaal zich genesteld heeft in mijn leven…..en ik weet dat ik er niet alleen voor sta…..”

Reacties zijn gesloten.