Stiltezones in de trein?

365 dagen verwondering – DAG 52

Koploper Interieur

Op een blog die ik volg las ik een verhaal met als titel de stiltecoupé. Het bleek over een stiltecoupé in een Nederlandse trein te gaan. Verwonderd en nieuwsgierig snuisterde ik op het www en kwam zo terecht op de site van de Nederlandse Spoorwegen die blijkbaarcontinu werken aan verhoging van het reiscomfort. Daarom hebben ze bijvoorbeeld op verzoek van hun klanten in 2003 de STILTEzones geïntroduceerd. Een deel van hun reizigers geeft in marktonderzoek namelijk aan behoefte te hebben aan stilte onderweg.

De bedoeling is dat reizigers hier geen gesprekken voeren of telefoneren. Stil is hier ook echt stil. Ook het luisteren naar harde muziek via een koptelefoon is ongewenst als uw medereizigers er hinder van ondervinden.

Spoor jij regelmatig naar Nederland of naar Amsterdam in het bijzonder én heb jij behoefte aan stilte op de trein, dan kan je hier lezen hoe je een stiltezone herkent en waar je die vindt op de intercitytreinen.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 21 februari 2015

(Bron foto)

 

 

3 gedachtes over “Stiltezones in de trein?

  1. STILTE … meditatie traint de stilte van het ‘denken’ … dan kan externe drukte gemakkelijker geneutraliseerd … uiteraard zijn er grenzen !
    Stille groet … Luc

  2. ElsG bezorgde mij via FB volgende reactie:
    “Viviane, ik België rijdt er blijkbaar ook een trein waar een hele wagon een stiltezone is”

  3. LienV bezorgde mij via FB volgende reactie:
    “Dag Viviane, ik ben in nederland ook al eens in zo’n stiltewagon terechtgekomen. Super vond ik ook de gedichten en spreuken die op de binnenmuur van die wagon stonden.”

Reacties zijn gesloten.